بجنورد- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از پیش بینی خرید گندم تا ۲۴۳ هزار و ۸۵۲ تن در سال زراعی ۹۵-۹۶ در استان خبرداد.

۲۴۳ هزار و ۸۵۲ تن خرید گندم در خراسان شمالی پیش بینی می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی، کاظمیان در خصوص محصولات پاییزه سال زراعی ۹۵-۹۶ تا نیمه اول فروردین ماه گفت :کل سطح زیرکشت گندم در استان ۱۵۰ هزار و ۸۳۷ هکتار است که سطح زیرکشت آبی ۴۹ هزار و ۷۵ هکتار و سطح زیرکشت دیم ۱۰۱ هزارو ۷۶۲ هکتار است.

وی سطح ابلاغی کشت جو  ۴۳هزارهکتار و سطح کشت شده جو را۳۷  هزار و ۲۳۰ هکتار برشمرد و اظهارداشت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری ۷۳ هزارو ۲۸۴ تن جودر استان تولید شود.

وی همچنین درخصوص کشت محصول کلزا گفت: سهمیه ابلاغی به استان ۴ هزار و ۵۰۰هکتار و سهمیه ابلاغی به شهرستانها ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار است که تاکنون بذر بهاره به میزان ۱۳ هزار و ۱۲۰ کیلو گرم تامین شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: سطح خسارت دیده بر اثر سرما در استان ۳ هزار و ۱۹۱هکتار و سطح باقیمانده کشت پاییزه  هزارو ۱۲۴ هکتار است.

کاظمیان در ادامه افزود: جهت تولید و تکثیر بذر گندم و جو در سال زراعی ۹۶-۹۵ در سطح استان مقدار ۶ هزارو ۴۳۹هکتار به منظور تولید  ۱۳هزار و ۴۹۰ تن بذر در طبقات مختلف تدارک دیده شده است که با تامین این بذور ۵۱درصد مزارع گندم آبی استان ، ۳۶درصد مزارع گندم و جو دیم استان از بذر اصلاح شده تحت پوشش قرارخواهد گرفت.

وی گفت: با تامین و انتخاب بذر مناسب عملکرد مزارع گندم و جو ارتقاء می یابد و همچنین در سال جاری تعداد رقم جدید گندم و جو باهدف افزایش عملکرد در واحد سطح در استان در چرخه تولید قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.