بجنورد- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ازاعزام مدیران بانکی و خبرنگاران به همراه هئیت های تجاری در سال جاری به کشورهای هدف صادراتی خبرداد.

خبرنگاران خراسان شمالی به همراه هیئت های تجاری به کشورهای هدف صادراتی اعزام می شوند

به گزارش قدس آنلاین، محمد صمدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گفت: مدیران بانکی به منظورگشایش اعتبارات و آشنایی با مسائل بانکی و خبرنگاران به جهت انعکاس اخبارو بررسی مسائل  از نزدیک به همراه هئیت های تجاری به کشورهای دیگر اعزام می شوند.

وی در ادامه همچنین از برگزاری نخستین سمینار بین المللی و تخصصی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در کشور عراق اردیبهشت ماه امسال در بجنورد خبر داد و گفت: این سمینار با حضور مقامات اقتصادی کشور عراق و ایران و نماینده شرکت بیرووریتاس (BV) فرانسه در زمینه های صنعت، کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت در بجنورد برگزار می شود.

صمدی افزود: هدف از برگزاری این سمینار تخصصی و آموزشی آشنایی با قوانین واردات و صادرات کشور، کمک به توسعه صادرات و آگاهی بخشی به فعالان اقتصادی استان در به دست آوردن بازارهای هدف است.

وی در رابطه با فعالیت های سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: صادرات استان در سال گذشته حدود  ۵۰ درصد نسبت به سال ۹۴ کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: محصولات خراسان شمالی با وزن ۷۲۸ هزار تن با ارزش ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به ۲۲ کشور دنیا صادر شده است.

وی گفت: امسال محصولات استان به ۲۶ کشور صادر می شود که با فعال شدن تولید دوباره کارخانه آلومینای جاجرم و پتروشیمی خراسان صادرات در سال جاری افزایش خواهد داشت.

صمدی تصریح کرد: اعزام و پذیرش هیات تجاری، برگزاری دوره های آموزشی مختلف برای تجار و بازرگانان استان، برگزاری جلسات مختلف به منظور رفع مشکلات صادراتی ازدیگراقدامات بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.