اسطوره فوتبال ایران گفت: به نظرم هر کسی که پدر دارد او را روی سرش بگذارد و راه برود و هر کسی که پدرش فوت کرده بر سر مزار پدر حاضر شود و التماس دعا کند.

پدرم چشم انتظارم بود و فوت کرد/ پسرم خیلی در فوتبال اذیت شد

به گزارش قدس آنلاین، علی پروین به مناسبت روز پدر مصاحبه ای انجام داده که مشروح آن در زیر می آید:

در ایام قدیم روز پدر برای پدرتان چه کار می‌کردید؟

زمان ما روز پدر و روز مادری نبود، الان چند سالی است که روز پدر و روز مادر همه به هم تبریک می‌گویند و خواهر و برادرها دور هم جمع می‌شوند و به هم پیامک می‌دهند. ما هم قبل از عید بر سر مزار پدرم در قم حاضر شدیم. آرزو دارم پدرم پیشمان بود تا دستش را می‌بوسیدم.

اگر پدرتان الان زنده برایش چه کار می‌کردید؟

اگر زمان برمی‌گشت و پدرم زنده بود او را روی سرم می گذاشتم و راه می رفتم. به نظرم هر کسی که پدر دارد او را روی سرش بگذارد و راه برود و هر کسی که پدرش فوت کرده بر سر مزار پدر حاضر شود و التماس دعا کند.

زمانی که پدرتان زنده بود دین خود را در حق ایشان ادا کردید؟

خب نه، سال 51 که پدرم فوت کرد، یک هفته قبل از آن با کویت در یونان بازی داشتیم. آنجا دو بر صفر بردیم که یک گل من زدم و یک گل هم مرحوم غلامحسین مظلومی. وقتی رسیدم تهران پدرم در بیمارستان بود. زمانی که به تهران رسیدم و به ملاقاتش رفتم و  مرا دید، گفت: "علی آمدی؟" و فردایش فوت کرد. چشم به راه من بود. هر کسی که پدر دارد همین امروز دست و پای پدرش را ببوسد و هر کس که ندارد بر سر مزارشان حاضر شوند و التماس دعا کنند.

حتما سیل پیام‌ها و تبریک ها برایتان سرازیر شده؟

پیامک‌ها و تلفن‌ها از دیشب شروع و یکسری از شاگردان قدیمی هم برایم کادو آورده‌اند.

نظرتان درباره بازی کردن فوتبالیست‌های پدر و پسر چیست؟ پسران فوتبالیست‌های معروف شانس زیادی نداشتند.

به هر حال در ایران این چنین است. در ایران هرکسی که پدرش فوتبالیست خوبی بود نتوانست فوتبالیست خوبی شود. البته محمد از نظر فنی خوب بود. محمد آنقدر در این فوتبال اذیت شد که یک روز پیش من آمد و گفت که دیگر نمی‌خواهد بازی کند و قصد دنبال کردن فعالیت اقتصادی دارد.

محمد پروین نیز در ادامه بعد به سوالاتی پاسخ داد:

برای روز پدر چه فکری کردی برای بابا؟

هرسال که کادو می‌خریم و هر چه بخریم یک چیزی می‌شنویم (خنده علی پروین)، هر سال همه کادو می‌خریم و دور هم هستیم.

امسال برای پدر چه خریده‌اید؟

من بیشتر کت و شلوار می‌خرم، پدر کت و شلوار دوست دارند.

به نظر شما جریان فوتبالیست‌های پدر و پسر چیست؟ چرا این گونه شده است؟

این مسئله باب شده است. شخصا در این باره بسیار اذیت شدم و به نظرم در 25-6 سالگی هم دیر از فوتبال رفتم. مصدومیت‌ها و بدشانسی‌ها نیز در این تصمیم من تاثیر داشت.

بهترین خاطره‌ای که از زمان حضور روی نیمکت پرسپولیس داشتید را بیان می‌کنید؟

در زمان کودکی بازی‌های زیادی روی نیمکت پرسپولیس حضور داشتم، اما بهترین خاطره‌ام مربوط به فصل اول لیگ برتر و برد پرسپولیس در مقابل فجرسپاسی و شکست همزمان استقلال مقابل ملوان بود که منجر به قهرمانی پرسپولیس شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.