معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرورش و تربیت منابع انسانی در کشور های توسعه یافته نقش مهمی دارد چرا که هر چه در این حوزه تلاش و موفقیت‌های بیشتری انجام شود، ایده‌پردازی و خلاقیت و نوآوری که می‌تواند منجر به تولید ثروت در کشور شود، افزایش خواهد یافت.

منابع انسانی در کشور های توسعه یافته نقش مهمی دارند

به گزارش قدس آنلاین، سیدحمید کلانتری پیش ازظهرچهارشنبه درآیین تاسیس اولین منطقه ویژه علم و فناوری کشور در استان یزد، اظهارداشت: به دلیل برخوداری خوب ومناسب استان ازمنابع انسانی، تاسیس این منطقه یکی از اقدامات متناسب با مزیت‌های نسبی استان بوده و ایجاد این منطقه گام بزرگی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان می باشد .

وی افزود: در حال حاضر متوسط درآمد تولید ثروت از منابع انسانی در کشور یک دوم متوسط جهانی است، و به عبارتی در حالی که ۶۸ درصد از متوسط ثروت در دنیا از طریق منابع انسانی حاصل می‌شود، این رقم در کشور ما ۳۴ درصد است و ضروری است که سهم کشور در این شاخص افزایش یابد.

معاون وزیرتعاون یزد را در کشور دارای قابلیت‌های بالایی در زمینه سرمایه‌گذاری انسانی، دانست و گفت: استان یزد همچنین با توجه به وضعیت کم‌آبی می‌تواند از توانمندی‌های مناسبی که در زمینه حوزه‌های مجازی و فناوری اطلاعات دارد، بهره‌مند شود.

این مسئول یکی از مهمترین عوامل توفیق منطقه ویژه علم و فناوری استان را توجه به مقوله ایجاد تقاضا و بازار ذکر کرد و افزود: باید در این  رابطه ارتباطات بین‌المللی فعال شود و از طرفیت‌های بین‌المللی در سازمان عامل منطقه ویژه علم و فناوری استان بهره گرفته شود.

وی بر جذب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در این منطقه ویژه تاکید کرد و گفت: نقش منطقه ویژه نباید به عنوان نقش رقیب با بخش خصوصی باشد بلکه باید نقش حمایت و هدایتگری و تامین کننده زیرساخت‌ها برای فعالیت بهتر این بخش باشد.

کلانتری خاطر نشان ساخت: باید به مرور زمان سهم بخش دولتی در این منطقه کم شده  و با افزایش سهم بخش خصوصی، این بخش به محور فعالیت‌های این منطقه تبدیل شود.

معاون وزیر تعاون بر لزوم جذب سرمایه‌ گذار در این منطقه تاکید کرد وگفت: این منطقه باید نقش حمایتی، هدایتگری و تامین کننده زیرساختها به منظور فعالیت مطلوبتر بخش خصوصی داشته باشد.
استاندار یزد نیز در این نشست دلیل انتخاب منطقه ویژه علم و فناوری این استان در محور مهریز، یزد، اردکان را استقرار عناصر تاثیرگذار این منطقه از جمله دانشگاه و واحدهای صنعتی در محور یادشده عنوان کرد.
سیدمحمد میرمحمدی اظهار امیدواری کرد: منطقه ویژه علم و فناوری یزد بتواند نسبت به شناسایی، ساماندهی و برقراری روابط علمی و فناوری در استان به موفقیت برسد و به توسعه پایدار استان با توجه به اولیتهای درنظر گرفته شده در یزد کمک کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.