بردسکن- فرماندار و رئیس ستاد انتخابات بردسکن از انصرافی ۵ نفر از داوطلبین پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبرداد.

انصراف ۵ نفر از داوطلبان شوراهای شهر و روستا در بردسکن

مهندس برات علی نیا در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:  در شهرستان بردسکن ۴۵۷ نفر داوطلب برای شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر  و روستا ثبت نام کردند که ازاین تعداد ۶۳ نفر در شهرهای بردسکن، انابد و شهرآباد و ۳۹۴ نفر نیز در روستاها برای ورود به عرصه انتخابات کاندیدا شدند.

وی عنوان کرد: از مجموع ثبت نام کنندگان  ۲ نفر از بخش شهرآباد، یک نفر از بخش مرکزی و ۲ نفر نیز از بخش انابد از کاندیداتوری دراین دوره از انتخابات انصراف داده اند.

علی نیا با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد ثبت نام کنندگان  از سوابق شورایی برخوردار هستند گفت: شهرستان بردسکن دراین دوره از انتخابات  ۲۳۰ کرسی شورا در شهرها و روستاها دارد که به طور میانگین  برای هر کرسی شورا ۲ نفر ثبت نام کرده اند.

وی  گفت: طبق قانون انتخابات شهرهای  بردسکن، انابد، شهرآباد و روستاهای درونه، رکن آباد، کوشه، شفیع آباد، مظفرآباد، حسن آباد و ظاهرآباد دراین دوره ازانتخابات دارای ۵ کرسی شورا خواهند بود و در دیگر روستاهای شهرستان نمایندگان مردم در شوراها ۳ نفرانتخاب می شوند.

وی با بیان اینکه شهرستان بردسکن برای این دوره از انتخابات  ۷۰ حوزه انتخابیه دارد گفت: در مجموع واجدین شرایط رای دادن  می بایست ۲۳۰ نفر را به عنوان نمایندگان خود در شوراهای شهر و روستا انتخاب کنند.

فرماندار بردسکن تعداد شعبات اخذ رای را  بیش از ۱۰۰ شعبه و عوامل اجرایی  انتخابات را ۲ هزار نفر  اعلام کرد.

وی اظهارداشت: اگرچه آمار دقیقی هنوز از افراد واجد شرایط رای دادن نداریم اما طبق بررسی های انجام شده  بیش از ۵۰ هزار نفر افراد واجد شرایط رای دادن درپای صندوق های اخذ رای خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: تمامی تدابیر لازم  برای برگزاری یک انتخابات پرشور ، سالم و در کمال امنیت و آرامش در شهرستان فراهم و از این لحاظ در شهرستان هیچ مشکلی نداریم و فرایند انتخابات طبق روز شمار ستاد انتخابات پیش می رود.  

پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.