سنندج- مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: خوشبختانه امسال ۱۲۰ نفر از زندانیان مراکز اصلاحی و تربیتی استان مشمول عفو و بخشش رهبر معظم انقلاب شدند.

۱۲۰ زندانی در کردستان مشمول عفو و بخشش رهبر معظم انقلاب شدند

به گزارش قدس آنلاین، اسحاق ابراهیمی با اشاره به بخشنامه ریاست قوه قضائیه اظهار داشت: مددجویان زندان‌های استان کردستان امسال به مناسبت سال نو و بهار طبیعت و ولادت حضرت فاطمه‌(س) مورد عفو قرار گرفتند و به مرخصی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه امسال ۱۲۰ نفر از زندانیان مراکز اصلاحی و تربیتی استان کردستان مشمول عفو و بخشش رهبر معظم انقلاب شدند، گفت: از این تعداد از زندانیان کردستان، ۸۹ نفر از زندان آزاد و ۳۱ نفر دیگر نیز تقلیل حبس و تقلیل جریمه شدند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان با اشاره به مرخصی ایام سال نو تصریح کرد: امسال بیش از ۷۰۰ مورد مرخصی در راستای اهداف اصلاحی و تربیتی و تحکیم بنیاد خانواده‌ها و کاهش آسیب‌های ناشی از مجازات حبس به زندانیان زندان‌های کردستان داده شد.

وی گفت: به زندانیانی که در مدت زمان تحمل حبس خود از حسن اخلاق و رفتار در زندان برخوردار بودند مرخصی به آنها داده شد.

ابراهیمی افزود: اعطای مجازات حبس یکی از راهکارهای قانون‌گذار برای تنبیه و برخورد با متخلفان و هنجارشکنان در جامعه بوده اما اگر بر اساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده و هدفمند صورت نگیرد، نه تنها مثمر ثمر نخواهد بود بلکه زمینه‌های گسترش آسیب های اجتماعی را به وجود می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.