ارومیه- مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۲۰ روستای این استان همچنان در محاصره سیل قرار دارد، افزود: نیروهای هلال احمر تاکنون حدود یکهزار نفر از روستاییان را اسکان داده و اقلام اولیه زندگی شامل غذا و پوشاک گرم بین آنان توزیع کرده اند.

سیل ۲۰ روستا در آذربایجان غربی را به محاصره درآورد/۱۰۰۰ روستایی اسکان داده شدند

 به گزارش قدس آنلاین، حسن محمودی اصل زاده با اشاره به طغیان رودخانه ها و مسدود شدن برخی از راه ها در پی بارش‌ شدید باران گفت: تاکنون سه شهرستان ارومیه، نقده و اشنویه گرفتار سیلاب شده و با تلاش امدادگران، میزان خسارت های جانی و مالی در این مناطق به حداقل رسیده است.

وی اضافه کرد: روستاهای بخش سیلوانای ارومیه و نقده نیز دچار آبگرفتگی شده است و امدادرسانی در این مناطق با حداکثر توان ادامه دارد.

تخریب ۳ پل

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز گفت: در پی بارش باران شدید و طغیان رودخانه های این استان در روز گذشته، سه پل در جاده های این استان تخریب و محور اشنویه - پیرانشهر مسدود شده است.

عبدالحسین علی اکبری با بیان اینکه پل سه دهنه ۱۵ متری محور راژان - زیوه، پل چهار دهنه ۱۰ متری روستای گلستانه و پل هاشم آباد در محور سیلوانا تخریب شده است، افزود: سه راهی محمدیار نیز با آبگرفتگی روبرو بوده و عملیات راهداری در این مسیرها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۶۰ روستای استان دچار آبگرفتگی شده است، گفت: بیشتر این روستاها در حوزه شهرستان ارومیه قرار دارد و ۸۰۰ نفر از عوامل راهداری در مسیرهای منتهی به این روستاها در حال انجام عملیات راهداری هستند.


وی با اشاره به اینکه برخی از پل‌ها و معابر اصلی اشنویه از روز گذشته در جریان شدید سیل قرار گرفته و تردد را برای مردم دشوار کرده است، افزود: عوامل امدادی با تلاش‌های بی‌وقفه خود درصدد جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی و رفع مشکل برای سیل زدگان هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.