اصفهان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان از اجرای طرح پارکومتر در ۱۴ خیابان شهر اصفهان خبر داد.

طرح پارکومتر از اردیبهشت ماه در خیابان های اصفهان اجرا می شود

علیرضا صلواتی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: تاکنون طرح های مختلفی برای رفع پارک های حاشیه ای خیابان های اصفهان از جمله پارکومترهای سکه ای، موبایل پارک، پارکبان و ... اجرا شده که با نقاط ضعف و قوت هایی همراه بود اما در نهایت با تجربه اجرای این طرح ها، شهرداری اصفهان به این نتیجه رسید که طرح مکانیزه و هوشمندی را اجرا کند.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای ترافیک استان و شورای اسلامی شهر برای اجرای طرح پارکومتر اخذ شده است، افزود: در حال حاضر طرح پارکومتر در ۴ خیابان توحید، نظر، حکیم نظامی و شریعتی به صورت ارشادی و آموزشی اجرا می شود تا شهروندان با آن آشنا شوند.

به گفته صلواتی، پرداخت هزینه پارکومتر با استفاده از اصفهان کارت انجام می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اعلام کرد که تا اردیبهشت ماه ۹۶ این طرح در ۱۴ خیابان اصلی شهر از جمله خیابان های آیت الله طالقانی، آیت الله شمس آبادی، شیخ بهایی، شهید بهشتی، چهارباغ بالا ومحور خیابان توحید در فاز اول اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است طرح پارکومتر در ۱۳۸ خیابان شهر اصفهان به صورت مکانیزه اجرا شود.

صلواتی با بیان اینکه قیمت گذاری ها در این طرح به گونه ای انجام شده که رغبت شهروندان به انجام سریع کارهای روزمره افزایش یابد و رانندگان هر چه سریعتر به خودرو خود بازگردند تا امکان پارک خودرو برای همه فراهم باشد، اظهارکرد: نرخ پارک در پارکومتر برای ساعت اول ۱۰۰۰ تومان و برای ساعت دوم ۱۵۰۰ تومان است؛ در واقع قیمت پارک خودروها در طرح پارکومتر از نرخ پارکینگ های عمومی بیشتر است تا شهروندان رغبت بیشتری برای پارک خودرو در پارکینگ ها داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه نظارت بر اجرای طرح پارکومتر به صورت مکانیزه انجام می شود، گفت: نظارت از طریق دوربین نصب شده بر روی یک دستگاه خودرو انجام می شود که این خودرو در این خیابان های مورد نظر گردش و تخلفات را ثبت می کند و البته درصورت نیاز جریمه صادر می کند.

وی یادآور شد: طرح پارکومتر دو ماه به صورت آزمایشی انجام می شود و افرادی برای آموزش شهروندان در خیابان های مد نظر مستقر خواهند شد.

صلواتی اضافه کرد: خط کشی و شماره گذاری خیابان ها در حال تکمیل است و در این هفته دستگاه نارنجی رنگ پارکومتر برای پرداخت الکترونیک در حاشیه خیابان ها نصب و عملیات اجرایی آن از اواسط بهمن ماه کلید می خورد.

وی خاطرنشان کرد: برای پارک کردن در خیابان هایی که مجهز به پارکومتر است می بایست به نکات زیر توجه کرد: ابتدا راننده خودروی خود را در محلی که خط کشی شده و حتما بین خطوط و در داخل جایگاه پارک می کند، به هر جایگاه یک شماره و یک جهت اختصاص یافته که کنار جایگاه حک شده است و نشان دهنده شماره جایگاه خودرو و جهت آن، محل قرارگیری دستگاه پارکومتر را نشان می دهد؛ در یک سوی این دستگاه ۸ دکمه مربوط به ۸ جایگاه پارک می باشد و ۲ دکمه دیگر برای تایید و کنسل است، البته راهنمای استفاده از دستگاه نیز بر روی خود دستگاه موجود می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.