قدس آنلاین - «تورم موادخوراکی در آغاز کار این دولت در سال ۱۳۹۲ نزدیک ۵۱ درصد بود. اکنون به حدود کمتر از ۸ درصد رسیده است» این سخنان را آقای دکتر روحانی رئیس جمهوری در جلسه‌ای در شهر سمنان زادگاهشان فرموده‌اند و عده‌ای که در تالاری نشسته بودند برای ایشان کف زیادی زدند.

من عادت عجیبی دارم که منو (فهرست اغذیه رستوران ها) را در آرشیوم حفظ می‌کنم مثالً نرخ چلوکباب یا جوجه کباب یا باقلاپلو یا هر غذای ایرانی و فرنگی دیگری را، ایشان روز روشن، زیر آفتاب، در ملأعام مطالبی می‌گویند که انسان مانند جن حمام سنگلج شاخ درمی‌آورد. من به فکر فرو رفته‌ام. بهای نان و گوشت و ماهی و مرغ و لبنیات و نخود و لوبیا و سبزی ها و میوه‌ها را در سال های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ با امروز مقایسه می‌کنم ماتم می‌برد که ایشان واقعاً معتقدند تورم موادخوراکی را از ۵۱ درصد به حدود ۸ درصد رسانده‌اند.

اگر آقای دکتر روحانی این حرف ها را برای مردم حی و حاضر می‌زند که مردم به چشم می‌بینند که گرانی چه بر سرشان آورده است. نکند خدای ناکرده و ناخواسته همان کاری را می‌کند که عده‌ای از هواداران رژیم گذشته در فضای مجازی انجام می‌دهند و چون می‌دانند ملت ایران حافظه تاریخی قوی ندارد روز را شب و شب را روز می‌نمایانند، من دوره کاملی از مطبوعات از سال ۱۳۲۰ تا ۱۳۶۰ را دارم. باور کنید هیچ زمانی مانند دهه ۱۳۵۰ مردم از فشار گرانی و کمبود مسکن و بالا رفتن قیمت‌ها و وارد کردن تمام مایحتاج از خارج به جهان نیامده بودند.

یادش نیست که چقدر عدم رضایت از فساد مالی و دزدی و تبعیض در جامعه وجود داشت که سازمان های زیرزمینی با جنبش مسلحانه تشکیل شده بود. پانصد کتاب اسناد ساواک چاپ شده که نمودار نارضایی عمیق مردم آن دوران است. آدم هایی که در فضای مجازی با چاپ تصاویر چند زن لخت و برهنه و عرقخوری و تریاک‌کشی و لات بازی آن دوران به خیال خودشان برای گذشته تبلیغ می‌کنند لابد می‌دانند ملت ایران متأسفانه حافظه تاریخی ندارد یا حافظه تاریخی اش بسیار ضعیف است.

در سایتی آورده بود: ارتش ایران در آن زمان پنجمین ارتش بزرگ غیراتمی جهان بود.! به چه دلیل؟ چه مدرکی دارید؟ آیا ارتش هند و ارتش پاکستان که سه بار با هم جنگیده بودند، ارتش ترکیه که در جنگ کره شرکت کرده بود، ارتش فدرال آلمان، ارتش ویتنام جنوبی که پانصد هزار سرباز داشت، ارتش ژاپن، ارتش کره شمالی در رده‌های جلوتر از ایران قرار نداشتند؟ اغراق گویی هم حدی دارد این همه تعریف و تمجید از آن زمان چرا؟ لابد برای فقط ثبت در تاریخ ارقامی می‌داده‌اند که حالا عده‌ای جدی گرفته‌اند.

آیا هواپیمایی ملی ایران دومین شرکت هواپیمایی جهان بود؟ آیا تمام ملت را در لحاف پرقو خوابانده بودند و از فرط خوشی پرپر می‌زدند؟ (پس از فرانس و لوفت‌ها نزاوپان آیکن چی) آیا سینمای چاقوکشی و جاهل بازی و رقاصه لخت عریان و مشروب خواری دلیل خوشی مردم بود یا سانسور فقط اجازه می‌داد سینما مطلقاً به زندگی جاهل و رقاصه بپردازد و به سایر مقولات کار نداشته باشد. این همه اغراق درخصوص آن دوران چرا؟ نمی‌دانم تاریخ دارد تکرار می‌شود؟ آیا با دورنماسازی همه مشکلات حل می‌شود؟

آقای دکتر روحانی این سخنان را برای مردم می‌گوید یا برای مثبت- کاذب در تاریخ. کجا تورم مواد خوراکی از ۵۱ درصد به ۸ درصد کاهش یافته است؟ بهای گوشت قرمز به حدود ۴۰ تا ۶۰ حتی ۷۰ هزار تومان (هر کیلو) رسیده است، نگاهی به نرخ غذاها در رستوران ها بیندازید (در گذشته رستوران رفتن برای هر فرد حتی کارگران ساختمان امری عادی بود. اکنون تجملی شده است) صورتحساب مخارج منزل را که می‌بینم به حیرت می‌افتم. حقوق بگیران با این هزینه‌ها چگونه گذران عمر می‌کنند؟

حقوق ناچیز حقوق بگیران، عدم گردش پول در جامعه، نزولخواری بانک ها، سختگیری آن ها در اعطای وام های کوچک ولی در مقابل دروازه‌های گشاد برای وام گیران میلیاردی و معوقات بانکی متنفذان است.

مردم در عسرت به سر می‌برند، مغازه‌ها بی‌رونق است، بازار نشر کتاب خوابیده و کتاب خوب خواندنی چاپ نمی‌شود زیرا مردم پول هایشان را برای خرید مایحتاج و خوراک می‌دهند و پولی برای کتاب خریدن ندارند. آوازه ورشکست شدن چند بانک بزرگ همه جا به گوش می‌رسد. چندین مؤسسه ظاهراً خوش شهرت میلیاردها تومان پول مردم و حتی کارکنان دولت و ادارات کشوری و لشکری را بالا کشیده‌اند و قربانیان کلاهبرداری شیون می‌کنند. آنوقت اصلی‌ترین بحث مجلس حقوق بالای ۱۲ تا ۱۵ تا ۳۴ میلیون برای ذخایر نظام است.

قیمت شیر و پنیر و تمام موادخوراکی را از نظر بگذرانید. چگونه رئیس دولت در ملأعام و با این جسارت اغراق می‌گوید؟ در روزنامه‌ای چاپ مشهد خواندم خواننده‌ای پیامک زده بود «عید امسال در خانه را باز نمی‌کردیم و دو برابر پرسش فرزندان خودمان که می‌پرسیدند مهمان آمده چرا در خانه را نمی‌گشایید با خجالت اشاره به میز خالی از شیرینی و آجیل و میوه اتاق پذیرایی محقرمان می‌کردیم و می‌گفتیم به این دلیل» باز نوشته بود. ظرف آجیل را با تعداد کمی پسته و بادام و بیشتر تخمه کدو و تخمه ژاپنی و نخودچی پر کرده بودیم که بچه‌هایمان حسرت خوردن آجیل را نداشته باشند.»

صفحه ۲ روزنامه‌های چاپ مشهد را بخوانید تکان می‌خورید دولت در این وانفسای ناراحتی‌های مردم آمده و طی تصویبنامه‌ای پنجاه درصد بر حقوق وزیران و بالادستی‌ها و مدیران افزوده است. جالب اینکه روزنامه جام جم که روزنامه منطقی یا متین دولتی و محافظه کاری است این بخشنامه را به چاپ رسانده و تعجب کرده «چرا دولت قصد دارد حقوق نجومی را برگرداند؟»

راستی با این همه سر و صدا و نارضایتی از حقوق نجومی چرا هیئت دولت دوست شب عید پنجاه درصد به حقوق عزیزکردگان خود می‌افزاید. چرا این اضافه حقوق محیرالعقول برای نورچشمی‌ها و بالادستی‌هاست چرا برای همه کارکنان زحمتکش دولت نیست؟ مگر مردم خون آبی هم داریم؟ در تمام ادوار بعد از مشروطه دولت ها سعی می‌کردند به اقشار پایین و متوسط حقوق بگیران برسند و اسباب خشنودی و رضایت خاطر آنان را فراهم کنند اما دولت آقای روحانی درست شب عید حقوق بالادستان را ۵۰ درصد افزایش می‌دهد و به مردم دهان کجی می‌کند. دولت روحانی تلویزیون دولتی را مورد نکوهش قرار می‌دهد چرا گاه به گاه درها و شکایات مردم را منعکس می‌کند و یکی از مشاوران ایشان که بدترین ضربات را به روحانی می‌زند رادیو و تلویزیون را کانون مخالف خوانی با دولت می‌خواند. در تاریخ سابقه ندارد دولتی اینقدر به طبقه بالادست برسد و از پایین دستان غافل بماند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.