سبزوار-مدیر آموزش و پرورش سبزوار با بیان اینکه شهر سبزوار یکی از شهرستان های دارای حاشیه نشین در استان است گفت: با مهاجرت روستائیان به حاشیه شهر کمیت فضاهای آموزشی به ۲۰سال گذشته بر گشته است.

کمبود فضای آموزشی مشکل آموزش و پرورش سبزوار است

به گزارش قدس آنلاین، حسن محرابی عصر چهارشنبه در نشست مشترک مجمع عمومی خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی و قطب شهید فرومندی سبزوار که در محل خانه معلم این شهرستان برگزار شد گفت: سبزوار یکی از شهرهای پایلوت اجرای توانمند سازی محلات حاشیه نشین توسط سازمان ملل می باشد.

وی با بیان اینکه وجود بیش از ۷۰ هزار نفر از مهاجرین به محلات عیدگاه و نیروگاه سبزوار، ایجاد فضای آموزشی را ضروری کرده است افزود: در این راستا  ساخت  ۲باب آموزشگاه توسط بنیاد خیریه مشایخی از اردیبهشت سال گذشته آغاز شده ولی با وجود پرداخت سهم خیر به دلیل نبود اعتبار دولتی متوقف شده است.

محرابی با تاکید بر اینکه در مناطق حاشیه ای شهر حداقل میزان فضای آموزشی  وجود دارد تصریح کرد: سرانه فضای آموزشی این مناطق ۶۰ سانتیمتر مربع است در حالی که میزان استاندارد سرانه فضای آموزشی ۴ و نیم متر مربع است.

معاون مدیر کل آموزش و پرورش با بیان اینکه خوشبختانه به همت خیران در روستاهای تحت پوشش مدیریت شهرستان سبزوار کمبود فضای آموزشی وجود ندارد اظهار داشت: طی ۳ سال گذشته ۵۰ میلیارد ریال توسط خیرین و مجمع خیرین جهت ایجاد فضای آموزشی به آموزش و پرورش اهدا شده است و در این راستا ۱۲ باب مدرسه در شهر، ۱۵ باب نمازخانه و ۲۷ باب مدرسه در روستاها ساخته و به آموزش و پرورش تحویل شده است.

مدیرآموزش و پرورش سبزوار با اشاره به اینکه قدیمی و فرسوده بودن اکثر مدارس این شهریک بحران بشمار می رود بیان کرد: میزان فضای فرسوده آموزشی در کشور ۳۲ درصد است در حالی که این میزان در سبزوار ۴۰ درصد می باشد.

محرابی در ادامه بیان کرد:در حال حاضر ۴۵۵ کلاس به صورت گردشی و در دو نوبت صبح و عصر فعالیت می‌کنند که این مسئله ارتقا کیفیت آموزشی را در پی نخواهد داشت چرا که یکی از شاخصهای ارتقا کیفیت آموزشی تبدیل مدارس به نوبت صبح ثابت است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همت خیرین شاهد ایجاد فضای آموزشی جدید و بهسازی مدارس این شهرستان باشیم.

حمایت ۳۵۰۰ خیر مدرسه ساز در خراسان رضوی

معاون هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش هم طی سخنانی گفت: سهم خراسان رضوی  از ۶۰ هزار خیر مدرسه ساز کشور، ۳۵۰۰ خیر حقیقی و حقوقی می باشد.

حسین شادکام از راه اندازی ستاد بانوان در مجمع خیرین مدرسه ساز استان خبر داد و گفت مدتی است این بخش در مجمع به عنوان مشاور کار خود را در بخش مدرسه یاری شامل مسائل بهسازی، بهداشتی، تغذیه و نوشت افزار آغاز کرده است که اقدامات خوبی حاصل شده است.

وی افزود: اخیرا ستاد بانوان مجمع خیرین با هماهنگی اداره کل مدرسه یاری دانش آموزان۶۰ آموزشگاه در سطح شهر مشهد در بخش های بهداشتی، روانی و معیشتی بررسی کردند که ان شاءالله کمبودهای موجود با کمک خیران برطرف خواهد شد.

شادکام در پایان خواستار راه اندازی ستاد بانوان در مجمع خیرین شهرستانها شد تا بانوان خیر و توانمند در این حوزه مدرسه یاری حمایت های خیرین را جذب کنند.

در پایان این مراسم تمبر یادبود مجمع خیرین مدرسه ساز سبزوار رونمایی شد. همچنین آموزشگاه خیر ساز ۶ کلاسه شادروان ابوالقاسم ابایی در روستای ابارش افتتاح شد. این آموزشگاه در زمینی به مساحت ۳هزار و ۲۰۰متر مربع و ۳۰۰ مترمربع فضای آموزشی با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد و۸۰۰میلیون ریال ساخته شده است.

منبع: خبرگزاری بین‌المللی قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.