رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه انتخابات یکی از ارکان مهم مردم سالاری دینی و مقوم نظام جمهوری اسلامی است، گفت: تجلی اقتدار و امنیت ملی با حضور گسترده مردم در انتخابات محقق می شود.

تجلی اقتدار کشور با حضور در انتخابات محقق می شود/ برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری سالم

به گزارش «قدس آنلاین»  آیت الله صادق آملی لاریجانی روز پنجشنبه در دیدار روسای کل دادگستری ها و دادستان های استان های کشور که با حضور معاونان و روسای سازمان های این قوه در محل حوزه ریاست برگزار شد، افزود: اهمیت انتخابات در نظام جمهوری اسلامی مشخص است، به ویژه اینکه انتخابات در جمهوری اسلامی به نوعی نمایش اقتدار و همبستگی ملی هم است.
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: مردم با بصیرت، تامل، احساس دینی و وابستگی به نظامی که خودشان پدید آوردند و می بینند طی این ۳۸ سال مورد هجمه دشمنان قرار دارد، در پای صندوق های رای حاضر می شوند که این حضور برای حصول اقتدار و امنیت ملی بسیار مهم است.
آیت الله املی لاریجانی با بیان وظایف قوه قضاییه در انتخابات، اظهار داشت: آنچه در انتخابات موبوط به قوه قضائیه است، همکاری لازم و انجام تکالیف لازم در حفظ امنیت بر انتخابات و اجرای قانون است.
وی ادامه داد: به همین منظور کمیته ای با ریاست دادستان کل و اعضایی که قانون مشخص کرده، تعیین شده است.
آیت الله آملی لاریجانی این کمیته را در پبشگیری از جرایم انتخاباتی در سال های گذشته بسیار موثر دانست و گفت: در بحث پیشگیری از جرایم ممکن است حوادثی برای کشور رخ دهد که هم برای برخورد و هم برای پیشگیری به یک سیاست واحد نیاز است و از همین رو دادستان کل کشور برای دادگستری های سراسر کشور به منظور بر جزیره ای برخورد نکردن با این تخلفات و جرایم در هر گوشه از کشور، بخشنامه ای تنظیم کرده است.
رئیس دستگاه قضایی با بیان اینکه این بخشنامه مورد تایید بنده است، ادامه داد: البته ممکن است بعضی از دوستان و قضات که بنده به استقلال آنان همواره احترام گذاشته ‌ام احساس کنند که مضمون این بخشنامه فراتر از وظایف و اختیارات دادستانی کل است؛ اما باید توجه داشته باشند که از باب اجرای وظیفه و دستوری که رئیس قوه قضائیه آن را تایید کرده، عمل کنند و این کار به مصلحت است.
وی این بخشنامه را مصلحت اندیشی و کار صحیحی برشمرد و افزود: در طول ایام انتخابات اگر مسائل حادی پیش آمد طوری که احساس شود باید برخوردی صورت گیرد، حتما با مشورت با دادستان کل کشور انجام شود چون اصل در این مورد توجه محض به خود انتخابات است و بقیه امور نباید موجب انحراف اذهان شود.

**روسای دادگستری و دادستان ها در برابر فتنه بعضی ها آمادگی و احتیاط کامل داشته باشند
آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه در جریان فتنه ۸۸ متاسفانه برخی رفتارهای نامزدهای انتخاباتی در داخل کشور و از آن مهمتر شیطنت دشمنان خارجی و طراحی‌ های آنان در حال رقم زدن فتنه بزرگی در کشور بود، اظهار کرد: فتنه واقعاً فتنه بود؛ همه می‌دانیم که صبر نظام جمهوری اسلامی در این قضیه صبر قابل توجهی بود و درنهایت با حضور مردم این فتنه از بین رفت و فتنه‌ گران چه در داخل و چه در خارج سیلی محکمی خوردند.
وی خاطرنشان کرد: بعید می‌دانیم این دسته از افراد بخواهند این مسیر را دوباره تجربه کنند؛ اما در عین حال روسای دادگستری‌ ها و دادستان‌ ها آمادگی، باید آمادگی و احتیاط داشته باشند تا اگر در توهم، کسانی فکر می کنند با فتنه‌ گری می‌ توانند برخی از دیدگاههای فاسدشان را علیه نظام پیش ببرند، روسای دادگستری‌ ها و دادستان‌ ها به موقع وارد صحنه شوند.
آیت الله آملی لاریجانی دشمن را در دشمنی خود ثابت قدم دانست و گفت: رسانه های بیگانه هم بسیار فراوان شده؛ دشمنان خارجی میلیاردها سرمایه برای تخریب نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه می کنند و شاید در انتخابات هم هوس کنند ضربه ای به نظام وارد کنند؛ از این رو همه باید آماده باشیم و هیچ فضایی برای این چنین شیطنت هایی باقی نگذاریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.