قوچان- رئیس ستاد انتخابات قوچان گفت: حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و پشتیبانی انتخابات در شهرستان قوچان نقش دارند.

5000هزار نفر در برگزاری انتخابات قوچان همکاری می کنند

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا قامتی ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری قوچان بابیان این مطلب که اصل انتخابات برای همه مهم است و باید اقتدار، شأنیت و جایگاه نظام جمهوری اسلامی حفظ و به گونه ای رقم بخورد که همه چارچوب‌های قانونی در آن رعایت شود گفت: میانگین و محصول مشارکت مردم در سی‌وچهار انتخابات گذشته ۶۲ درصد در کشور، ۶۴ درصد در استان خراسان رضوی و بالغ‌بر ۷۰ در صد در شهرستان قوچان بوده است.

وی با اشاره به دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز در ۲۹ اردیبهشت خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا انتخاباتی سالم برگزار شود زیرا دشمنان با تدابیر فراوان به دنبال کاهش سطح مشارکت و نیز برگزاری نشدن انتخاباتی سالم هستند.

فرماندار قوچان ادامه داد: باید بسترهای لازم توسط مجریان، ناظرین و بازرسین و دست‌اندرکاران انتخابات فراهم شود و مباحث امنیتی نیز مدنظر قرار گیرد تا با امنیت کامل انتخاباتی پرشور و حداکثری را شاهد باشیم.

رئیس ستاد انتخابات قوچان با اشاره به حضور و مشارکت حدود ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه‌های اجرایی، نظارت، بازرسی و پشتیبانی انتخابات در سطح شهرستان قوچان تصریح کرد: از تعداد یک هزار و ۷۹ نفر نامزد ثبت‌شده در سطح شهرستان پس از بررسی، صلاحیت ۵۵ نفر به دلیل عدم انطباق با بندهای قانونی احراز نشد و ۱۴ نفر نیز انصراف دادند.

وی با تأکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌های شهرستان به‌منظور مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: ۲۴۰ شعبه اخذ رأی برای انتخابات توسط هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته‌شده است.

علیرضا قامتی با اشاره به برگزاری الکترونیکی انتخابات شورای شهر قوچان خاطرنشان کرد : برگزاری چنین انتخاباتی علاوه بر بالا بردن سرعت و دقت موجب کاهش هزینه‌ها نیز خواهد شد که مجریان تلاش خواهند کرد تا به نحوی مطلوب این انتخابات را به‌صورت الکترونیکی برگزار کنند.

وی با تأکید بر این مطلب که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید کارکنان زیرمجموعه خود آگاهی دهند خاطرنشان کرد: کلیه عوامل اجرایی انتخابات از هرگونه تبلیغ، مداخله و ایجاد شائبه در طرفداری از کاندیداها منع شده‌اند و در صورت مشاهده این موضوع با قاطعیت با خاطیان برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.