یزد - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات به عنوان یکی از نمادهای مشارکت مردم و مردم‌سالاری دینی بزرگترین رویدا سیاسی کشور بوده است .

انتخابات یکی از نمادهای مشارکت مردم و مردم‌سالاری دینی است

به گزارش قدس آنلاین، علی غیاثی بعد از ظهر دو شنبه در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه ها در مورد انتخابات اظهارداشت: رسانه‌ها در افزایش مشارکت مردم برای حضور پر رنگ  در انتخابات نقش پر رنگی دارند .

وی اظهار امیدواری کرد انتخابات‌های پیش‌رو نیز با شور و مشارکت حداکثری مردم برگزار شود.

غیاثی تصریح کرد: خوشبختانه رسانه‌های استان یزد با وجود گرایش‌های مختلف، همواره رسانه‌هایی اخلاق‌گرا و بدون حاشیه بوده‌اندو همیشه در محور قانون حرکت کرده‌اند

این مسئول خاطر نشان ساخت:  معدود مواردی که در استان نیز مشاهده می‌شود مربوط به رسانه‌های فاقد مجوز است که باید در مورد آنها تدبیر اندیشیده شود.

وی گفت: ما از رسانه‌های استان  انتظار داریم مشارکت بیشتر مردم  رابرای حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای و تشویق داوطلبان به رقابت سالم جلب کنند .

سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری یزد نیز در این نشست اظهار داشت: برخی رسانه‌ها معولاً منفعل عمل کرده و به نحوی که در مقابل مسائل عمدتاً نظاره‌گر هستند و بدون هیچ عکس‌العملی نسبت به اخبار به انعکاس آنها می‌پردازند.

داوود پاک طینت با بیان اینکه  نگاه و انتظار حاکمیت استان در انتخابات پیش‌رو، فعالیت منتقدانه تمام رسانه‌ها بوده  تصریح کرد : بدون تردید نقد منصفانه رسانه‌ها برای مدیران چراغ راه خواهد بود،

وی گفت: برخی رسانه‌ها نیز بنا به دلایلی از همان ابتدا مقابل حاکمیت گارد می‌گیرند و همواره و به هر نوعی نسبت به تخریب آن تلاش می کنند که رسانه‌ها مخالف تلقی می‌شوند و در مقابل نیز برخی رسانه‌ها موافق محسوب می‌شوند و بنا به دلایلی حتی اگر خطایی از حاکمیت یا دستگاه‌ اجرایی کشور روی دهد، آن را حمایت یا لاپوشانی می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: البته گاهاً کمکی که رسانه‌های مخالف به دولتمردان یا حاکمیت می‌کنند خیلی موثرتر و مفیدتر از رسانه‌های منفعل است.

وی با بیان این که برخی رسانه‌ها منتقد هستند، تصریح کرد: این قبیل رسانه‌ها در چارچوب‌های تعریف شده‌ی خود اتفاقات را نقد می‌کنند، این نقد به معنای واقعی کلمه و به دور از تخریب و تمسخر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.