وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وارد شدن ۸۵ درصد تجهیزات بخش نورد کارخانه فولاد ازنا گفت: عملیات اجرایی فاز ذوب این کارخانه نیز باید آغاز شود.

۸۵درصد تجهیزات «نورد ازنا» وارد شد/احداث فاز ذوب کارخانه آغاز شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کارخانه فولاد ازنا به خاطر مسائلی که در گذشته بود بیش از ۷ سال بود متوقف شده بود و با همت استاندار و دوستان نظام بانکی علی رغم معوقات زیادی که کارفرما داشت خوشبختانه مشکلات بانکی حل شد و ماشین آلات آن به تدریج وارد می شود، گفت: ۸۵ درصد تجهیزات خارجی نورد فولاد ازنا وارد شده و در حال نصب است.

وی با بیان اینکه مابقی تجهیزات این کارخانه هم در گمرک است که به زودی ترخیص می شود و بخشی هم در حال ساخت است که از کشور چین وارد می شود، تصریح کرد: بخش نورد کارخانه فولاد ازنا اواسط سال ۹۷ راه اندازی می شود که محصول آن ورق های فولادی با ضخامت ۵ تا ۶ میلی متر به بالا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این کارخانه متعلق به بخش خصوصی است و ماهم کمک می کنیم که تجهیزات وارد و نصب شود و واحد راه اندازی شود.

نعمت زاده یادآور شد: فاز بعدی این کارخانه بخش ذوب آن است که صحبت هایش هست ولی هنوز شروع نشده و باید آغاز شود.

وی در ادامه سخنان خود به بازدید از کارخانه پروفیل همارشتن اشاره کرد و اظهار داشت: این شرکت از شرکت های بسیار خوب است و تولید دارد اما نیاز به سرمایه در گردش بیشتر دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کارخانه فروآلیاژ ازنا نیز سه کوره دارد که با ظرفیت ۶۰ هزار تن فعالیت می کند و در سال گذشته ۴۰ هزار تن تولید داشته است و اگر کمک مالی شود می تواند تولید بیشتری داشته باشد.

نعمت زاده گفت: امیدواریم واحدهای تولیدی در بعد صادرات بیشتر تلاش کنند.

وی تصریح کرد: لرستان قابلیت توسعه دارد و ماهم تصمیماتی که در این رابطه گرفته ایم را دنبال می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.