بردسکن- مدیرکل عشایر خراسان رضوی از تغذیه دستی ۵۰۰ هزار راس دام سبک عشایر به خاطر کمبود مراتع دراستان خبرداد.

  ۵۰۰ هزار راس دام سبک عشایر استان تغذیه دستی می شوند

حسین صفرپور درگفت و گو با خبرنگار ما در بردسکن  گفت: مراتع در اختیار عشایر استان  یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار است در صورتی که تعداد دام سبک عشایر استان بیش از یک میلیون راس است و با توجه به اینکه به ازای هر هکتار مرتع فقط ۳ راس دام سبک  تغذیه آنها تامین می شود بیش از ۵۰۰ راس دام مازاد عشایر تغذیه آنها به صورت دستی انجام می شود. 

مدیرکل عشایر خراسان رضوی اظهارداشت: اگر چه بارندگی ها در امسال خوب بوده است ولی خشکسالی ها باعث کاهش ۵ تا ۱۰درصدی دام های عشایر استان شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال  گفت:  اولویت کاری عشایر استان روی تولید و اشتغال عشایر است که دراین رابطه در سال های گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد:  فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث تولید و اشتغال مصادق عینی در عشایر دارد چرا که عشایر استان با تولید فرآورده های دامی خود نقش موثری را در امر تولید و اشتغال جامعه دارند. 

صفرپور افزود: اگر چه جمعیت عشایر یک درصد جمعیت استان خراسان رضوی می باشند اما ۱۵ درصد گوشت قرمز  دام سبک استان را تامین می کنند و به همین نسبت در حوزه فرآورده های لبنی نیز تولیدات دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.