مشهد- نشست تخصصی وزرای امور بانوان کشورهای اسلامی در راستای انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام صبح پنجشنبه با حضور ۱۰ بانوی وزیر از کشورهای اسلامی از کشورهای ترکیه، اندونزی، آذربایجان، موریتانی، افغانستان، عراق، بنگلادش، سوریه، پاکستان و نیجریه در این کلانشهر آغاز به کار کرد.

نشست تخصصی وزرای امور بانوان کشورهای اسلامی در مشهد آغاز به کار کرد

به گزارش قدس آنلاین، معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری در این نشست اظهار کرد: سازگاری برنامه های توسعه پایدار در کشورهای مختلف با نیازهای خانواده ضروری است.

شهیندخت مولاوردی افزود: این اجلاس فرصتی مغتنم برای گفت وگو درباره نهادی که در دین مبین اسلام به عنوان محبوب ترین بنیان از آن یاده شده است.

وی اظهار کرد: نهاد خانواده هسته بنیادین و طبیعی جوامع بشری است که الزامات و بایسته های سیاست گذاری اجتماعی در خصوص آن باید در کل جامعه بشری و به طور خاص در کشور های اسلامی بسیار جدی تر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه گسترش فردگرایی به فرسایش ساختارهای جمعی و در برخی از موارد به زوال نهاد خانواده می انجامد، ادامه داد: توسعه پایدار برای تحقق نیازهای نوآورانه در عرصه های علم و فناوری به ذهینت های خلاق و ابتکارهای دانش محور نیاز دارد و از سوی دیگر گسترش خلاقیت به رهایی از سلطه نهادهای اجتماعی و حداقل شکل گیری فردگرایی اجتماعی نیاز دارد.

معاون رئیس جمهوری گفت: مساله اصلی در کشورهای در حال توسعه و از جمله کشورهای اسلامی این است که چگونه می توان نیازهای توسعه پایدار را با پایداری نسبی نهادخوانده سازگار کرد.

وی یادآور شد: سرنوشت نهادخوانده با بسیاری از دیگر پدیده ها و فرآیندهای زندگی اجتماعی همچون توسعه اقتصادی، افزایش دسترسی شهروندان به آموزش عالی، افزایش سطح شهرنشینی، افزایش مشارکت اقتصادی زنان، مطالبات فعالان مدنی و سازمان های غیر دولتی برای ارتقاء حقوق زنان، حضور بشیتر زنان در عرصه های مدیریتی و حتی در مواردی اشغال پایگاه های عالی سیاسی توسط برخی از زنان، دارای پیوند است.

معاون رئیس جمهوری گفت: نهاد خوانده چنان با سایر فرآیندهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهگی پیوسته است که به سادگی نمی توان در انزوا از سایر سیاست ها سخن گفت و تامین و تضمین پایداری نهادخانواده در این شرایط پیچیده مستلزم اتخاذ رویکرد مبتنی بر سیاست اجتماعی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.