اصفهان- رییس خانه صنعت و معدن ایران با ابراز تأسف از اینکه برندهای قدیمی تولید و تجارت یکی پس از دیگری به ورطه تعطیلی کشیده شده اند، گفت: ارایه تسهیلات با نرخ های بالایی که در کشورهای ما وجود دارد هیچ کارخانه ای را از خطر نابودی نجات نمی دهد.

اعطای تسهیلات با نرخ های بالا هیچ کارخانه ای را از خطر نابودی نجات نمی دهد

سیدعبدالوهاب سهل آبادی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین تصریح کرد: وزارت صنعت به صراحت اعلام کرده تعطیلی برندهای تجاری در کشور اجتناب ناپذیر است چرا که به طور طبیعی وقتی به بیماری رسیدگی نشود، سلامتی هرگز باز نمی گردد.

 رییس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه کارخانه تولید محصولات لبنی کاله هم در حال پیوستن به کارخانجات تعطیل شده کشور است، افزود: متأسفانه در حال حاضر  نفر از ۴۰۰ کارگران کاله اخراج و از کار بی کار شده اند.

وی با ابراز تأسف از اینکه در کشور ایران توجهی به واردات بی رویه و قاچاق کالا به کشور نمی شود، ادامه داد: وقتی صداو سیمای کشور ما فقط برای تامین مجار خود نسبت به تبلیغ کالاهای خارجی قوی عمل می کند، به نقطه ای می رسیم که تعطیلی کارخانجات یکی پس  از دیگری رقم می خورد.

سهل آبادی گفت: با توجه به اینکه اکثر برندهای مطرح تولید محصولات دچار مشکلات فراوانی شده اند، وزارت صنایع اعلام کرده که راهی جز تعطیلی صنایع وجود ندارد.

وی با بیان اینکه رکود اقتصادی به گونه ای گسترش یافته که اکثر تولید کنندگان بازار خود را از دست داده اند، اظهارکرد: وقتی می بینیم کارخانجات به جای تولید، انبارداری و تولیدات خود را در انبارها نگهداری می کنند تا بعد روانه بازار کنند، چه آینده ای می توان برای آنها متصور شد؟

رییس خانه صنعت و معدن ایران ثابت نگهداشتن نرخ ارز  را از دیگر مواردی دانست که آسیب جدی به تولید داخل برای صادرات وارد کرده و قدرت صادراتی کشور را کاهش داده است.

وی اضافه کرد: میزان تولید دربخش لبنیات بیشتر از نیاز مصرف داخلی است و لازمه  آن صادرات لبنیات است اما متاسفانه محقق نمی شود.

سهل آبادی با ابراز تأسف از اینکه برندهای قدیمی تولید و تجارت یکی پس از دیگری به ورطه تعطیلی کشیده شده اند، گفت: تسهیلات با نرخ های بالایی که در کشورهای ما وجود دارد هیچ کارخانه ای را از خطر نابودی نجات نمی دهد بلکه کارخانه ها را بیشتر در مشکلات غرق می کند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان یادآور شد: کارخانه های بزرگی که تاکنون به بخش خصوصی واگذار شده اند، در واقع خصولتی شده اند و خصوصی نیستند، از سوی دیگر اکثر کارخانه هایی که توسط بخش خصوصی خریداری شده، دنبال سرمایه های ثابت مثل خرید زمین هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.