بجنورد- معاون دفتر قوانین و مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نبود بازار فروش یکی از دلایل رکود واحدهای تولیدی خراسان شمالی است.

نبود بازار فروش یکی از دلایل رکود واحدهای تولیدی خراسان شمالی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید ابراهیم حسینی صبح شنبه در آیین اختتامیه سمینار بین المللی تخصصی و آموزشی فرصت های تجاری و ‌سرمایه گذاری بازار عراق، اظهار کرد: در این استان معادن زیادی وجود دارد ولی متاسفانه بیشتر معادن خراسان شمالی راکد هستند که از تسهیلات خوب معادن نمی توانند استفاده نمی کنند.

وی افزود: این در حالی است که ماشین آلات معدنی بدون نمایندگی با معافیت امور گمرکی امکان پذیر است.

وی بر شناسایی بازار فروش برای واحدهای تولیدی در جهت رونق تولید و تجارت تاکید کرد.

حسینی افزود: بسیاری مواقع برخی کشورها به کالاهای کشور و همچنین این استان نیاز دارند ولی به دلیل محدودیت ها و یا اعمال معافیت کالا و یا در جریان نبودن مشوق های صادراتی، بازار فروش کالا خود را از دست می دهند.

وی به وجود ۲۳ قانون در خصوص صادرات و واردات اشاره کرد و بر ضرورت فراگیری حداقل های قوانین و مقررات صادرات و واردات تاکید کرد.

حسینی با اشاره به نبود شرکت حمل و نقل در خراسان شمالی، گفت: وجود اینگونه شرکت ها در استان باعث بهره مندی تسهیلات ویژه این حوزه می شود.

ورود کالااز طریق نمایندگی های مجاز

معاون دفتر قوانین و مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه بر اساس سیاست های کشور بایستی ورود کالا به ایران از طریق نمایندگی های مجاز انجام شود گفت: در حال حاضر فقط ورود کالای برنج آزاد است.

حسینی اظهار کرد: همچنین واردات خودروی سواری نیز باید از طریق نمایندگی های مجاز انجام شود.

وی افزود : هم اینک واردات خودرو برای جانبازان ۷۰ درصد و معلولان، بدون کارت بازرگانی انجام می شود.

وی از مهمترین بخش های بازاریابی را حضور در نمایشگاه های بین المللی و اختصاصی عنوان کرد و افزود: حضور در نمایشگاه ها باعث معرفی کالا به عموم می شود.

وی اعمال معافیت های ۵۰ درصدی، اختصاص مشوق ها و اعطای جوایز صادراتی را از جمله تسهیلات ویژه برای واحدهایی دانست که در نمایشگاه های بین الملی حضور می یابند.

حسینی خاطرنشان کرد: هم اکنون سامانه جامع تجارت در کشور راه اندازی شده که از ۷ هزار و ۳۰۰ تعرفه که در کشور داریم فقط ۶۰۰ تعرفه از طریق ثبت سفارش و مابقی از طریق سامانه انجام می شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از معادن خراسان شمالی راکد هستند گفت: به همین دلیل نمی توانند از ظرفیت تسهیلاتی در بخش واردات ماشین آلات معدنی با معافیت گمرکی استفاده کنند.

گفتنی است: نخستین سمینار بین المللی تخصصی و آموزشی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری عراق به مدت دو روز در خراسان شمالی برگزار شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.