اصفهان- استاندار اصفهان اعلام کرد: تامین آب شرب بعنوان اصلی ترین مطالبه ی مردم شهرستان فریدن با قوت در حال پیگیری است و بهسازی و بازسازی منابع آب فریدن نیز در حال انجام می باشد.

بهسازی و بازسازی منابع آب فریدن در حال انجام است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در نشست مجمع نمایندگان استان که در شهرستان فریدن برگزار شد، تشکیل جلسات این مجمع در شهرستان های مختلف را یک سنت حسنه خواند و افزود: این جلسات با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ذیربط برای بررسی مسائل و مشکلات شهرستان ها برگزار و جمع بندی آن توسط استاندار به دستگاه ها ابلاغ می شود و فرمانداران موظف هستند که این مسائل را پیگیری نمایند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مسائل و مشکلات حوزه ی انتخابیه فریدن، چادگان، بوئین میاندشت و فریدونشهر بر روی ۳ محور بررسی شد، افزود: مسائل مربوط به منابع طبیعی از مهمترین مشکلات این منطقه بشمار می رود که مرتع داران و کشاورزان با آن مواجه هستند که تصمیمات خوبی برای رفع این مشکلات اتخاذ گردید، ضمن اینکه اقدامات خوبی توسط منابع طبیعی در خصوص کاشت گیاهان دارویی از جمله کرفس کوهی و موسیر در وسعت دهها هکتاری انجام شده است که اشتغالزایی خوبی نیز در بر داشته است و همچنان هم قابل افزایش است و امکان طراحی طرح جامع برای ۴ شهرستان جهت کشت گیاهان دارویی وجود دارد.

وی مشکلات تامین آب شرب و کشاورزی را از دیگر مشکلات این منطقه خواند و اظهارداشت: تامین آب شرب جدید در دو مرحله انجام می شود.

زرگرپور با بیان اینکه بهسازی و بازسازی منابع آب موجود در حال انجام است، اظهارداشت: منبع مورد نیاز این طرح در حال ساخت می باشد.

وی در خصوص ایجاد منابع آب جدید در این شهرستان تصریح کرد: ۸۰ کیلومتر از پروژه ی تامین آب، نیاز به لوله گذاری دارد و تأمین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار آن در حال پیگیری است.

زرگرپور ادامه داد: مشاور این پروژه، طرح را برای وزرات نیرو ارسال کرده است و مقرر گردید طی یکماه آینده مجوزات لازم اخذ گردد.

استاندار اصفهان در خصوص تامین هزینه ی این طرح اظهارداشت: بخشی از این هزینه توسط اعتبارات مدیریت بحران، شرکت آب و فاضلاب و بخشی توسط بودجه ی آب منطقه ای استان تأمین می شود.

وی خاطرنشان کرد: تامین آب شرب یکی از اصلی ترین و مهمترین مطالبات مردم این منطقه است که با قوت در حال پیگیری است.

مدیرارشد استان اصفهان در پایان راه ها و ورودی شهرستان های فریدن و بوئین میاندشت را از دیگر مشکلات این بخش خواند که علیرغم تلاشهای انجام شده و زیرسازی و آسفالت برخی جاده های روستایی در فریدونشهر و پشتکوه، تصمیمات لازم برای رفع آن ها اتخاذ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.