بجنورد- معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: استفاده ازهر ابزاری برای اخذ و پرکردن سبد رای توسط کاندیداها اخلاقی نیست.

 کاندیداها نباید با احساسات مذهبی و قومیتی مردم بازی کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدتقی ایرانی صبح دوشنبه درجمع خبرنگاران استان اظهار داشت: سواستفاده از خانواده های کم بضاعت و بی سرپرست و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد توسط کاندیداها امری ناپسند است.

وی افزود: کاندیداها برای به چشم آمدن و دیده شدن به خانواده های کم بضاعت و مددجویان مراجعه می کنند، عکس یادگاری می گیرند و به آنها کمک می کنند.

وی خاطرنشان کرد: کاندیداها باید به تبعاتی که درآینده به روی این خانواده ها اثر می گذارد آگاه باشند و به این شکل با احساسات مردم بازی نکنند.

ایرانی دربخش دیگری فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را پدیده این دوره از انتخابات برشمرد و گفت: تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی و عینی، تخلف و غیرقانونی است و این تخلفات به هیات های نظارت و دستگاه قضایی اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه پرونده ای تاکنون در این باره تشکیل نشده است، گفت: شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی همزمان با تشکیل ستاد انتخابات استان، در دادگستری دایر شده است.

وی با اشاره به اینکه هر زمان که تخلف محرز شود می تواند یکی از موارد رد صلاحیت باشد، خاطرنشان کرد: موارد خاص تندروی تاکنون در استان نداشتیم اما متاسفانه در این دوره تخریب، توهین و سیاه نمایی علیه نامزدهای دیگر به جای ارائه برنامه های خود، فراوان است.

وی تصریح کرد: مردم امروز به بلوغ سیاسی و بصیرت رسیده اند و نسبت به همه مسائل آگاهند وخودشان نامزد اصلح را انتخاب خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی دارای قومیت های مختلفی است، افزود: سواستفاده از موقعیت مذهبی و قومیت گرایی خطوط قرمز ما است و کاندیداها نباید با احساسات مذهبی و قومیتی مردم بازی کنند زیرا همه ما منسجم تحت پرچم نظام جمهوری اسلامی هستیم.

رئیس ستاد انتخابات خراسان شمالی یادآورشد: در این دوره برای انتخابات شوراها دو هزار و ۹۶ صندوق شهری و روستایی و برای انتخابات ریاست جمهوری نیز دو هزار و ۱۶۲ صندوق در شهرها و روستاها در نظر گرفته شده است.

ایرانی ادامه داد: ۲۸۷ صندوق الکترونیکی در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین نیز آرای مردم را در حوزه شورای اسلامی شهر جمع آوری خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.