بیرجند-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آموزش و پرورش حساسیت خاصی در بین نهادهای دیگر دارد زیرا سرمایه های ملی مملکت در دستان معلمان است و آینده کشور توسط معلمان رقم می خورد.

پرداخت پاداش معلمان بازنشسته در خراسان جنوبی / سرمایه های ملی مملکت در دست معلمان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس لامعی صبح سه شنبه در مراسم سپاس از معلم بیان کرد:  یکی از مزیت های معلمان در خراسان جنوبی این است که شغل اول و آخر آنان معلمی است و این امر افتخاری برای استان است.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی پس از یزد رتبه دوم کشور را در مرکز دانشگاهی به خود اختصاص داده است اظهار داشت: همکاران ما در خراسان جنوبی همیشه دغدغه آموزش را داشته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مطمئن ترین و با اعتماد ترین گروه اجتماعی معلمان هستند افزود: همکاران ما در سطح استان همکاران پرتلاشی هستند.

لامعی تصریح کرد: نقش آموزش و پرورش بر هیچکس پوشیده نیست و نقش حساس و کلیدی است.

وی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید تاکنون گام های خوبی برداشته شده است یکی از این اقدامات پرداخت نوار خط مرز بود که سالیان زیادی به دنبال آن بودند و در حال حاضر این امر در ۴ شهرستان استان محقق شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی رتبه بندی معلمان را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید دانست و خاطرنشان کرد: امید است این امر نیز همچنان ادامه یابد.
لامعی بیان کرد: در سال ۹۴ پاداش حقوق پایان خدمت معلمان ۳۲ میلیارد تومان بود که در سطح استان پرداخت شد همچنین در سال ۹۵ نیز ۶۱۷ نفر بازنشسته شدند که امروز بالغ بر ۴۷ میلیارد تومان پاداش پرداخت شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه آموزش و پرورش ۱۵ هزار فرهنگی دارد اظهار داشت: حدود ۹ هزار نفر معلم هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه مهمترین برنامه ما در هفته گرامیداشت مقام معلم در فرآیند انتخاب معلم نمونه است گفت: در این راستا ۴۴۰ پرونده به اداره کل واصل شد و پس از بررسی های انجام شده ۱۱ معلم نمونه استانی، یک معلم نمونه کشوری برگزیده شدند.
لامعی تصریح کرد: همچنین ۷۴ معلم نمونه منطقه ای برگزیده شدند که روز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه تقدیر خواهند شد.
وی با اشاره به اهم برنامه های هفته معلم افزود:  تجلیل از بیش از ۵۰۰ پیشکسوت معلم، برگزاری شب شعر، مسابقه پیاده روی، تهیه برنامه رادیویی و تلویزیونی از اهم اقداماتی است که در هفته معلم انجام می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: در این هفته کاروان سپاس در مرکز استان با حضور استاندار و در شهرستان ها با حضور فرمانداران و دیگر مسئولان از امروز انجام شده است.
لامعی دیدار با معلمان و پیشکسوتان مریض در بیمارستان و منزل و دیدار با خانواده معلم شهید را از دیگر اقدامات انجام شده در هفته گرامیداشت مقام معلم عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.