قوچان- مدیر آموزش‌ و پرورش قوچان گفت: ۶ پروژه مشارکتی در آموزش‌وپرورش قوچان به علت کمبود اعتبارات نوسازی راکد مانده است و نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن است.

۶ پروژه نوسازی مدارس در قوچان نیازمند ۶۰ میلیارد ریال اعتبار است

به گزارش قدس آنلاین، حسن روحانی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه گفت: ۱۲ پروژه در دست نوسازی داریم که ۶ پروژه در حال فعالیت است اما ۶ پروژه مشارکتی وضعیت مناسبی ندارد و عموماً در مرحله فندانسیون باقی‌مانده است.

وی بابیان اینکه در سال گذشته ۳ پروژه به بهره‌برداری رسیده گفت: دبستان ملک‌الشعرا بهار در روستای کلاته احمد، آموزشگاه ۶ کلاسه متوسطه اول روستای عسگرآباد، افزایش نمازخانه و ۲ کلاس هنرستان فضیلت توسط بانک ملی در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

روحانی با اشاره به پروژه دبیرستان ۱۰ کلاسه تمری بااعتبار ۱۲ میلیارد ریال که در دست انجام است تصریح کرد: دبیرستان دکتر نیشابوری از ابتدای فروردین با پیمانکار جدید شروع به فعالیت کرده که امیدواریم تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: پروژه مهم دیگر آموزشگاه ابتدایی مسکن مهر است که پیشرفت فیزیکی ۵۰ رصدی دارد و امیدواریم بتوانیم به مرحله انعقاد مجدد برسانیم و سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیر آموزش‌وپرورش قوچان مشکل اصلی در آموزش‌وپرورش قوچان را بافت فرسوده مدارس دانست و افزود: ۲۵ درصد مدارس قوچان فرسوده هستند و نیاز به بازسازی و نوسازی و مقاوم‌سازی دارند.

وی افزود: ۲۲ مدرسه روستایی و ۵ مدرسه شهری نیاز به تخریب و بازسازی دارند و ۵ مدرسه روستایی خشتی است که در روستاهای کم‌جمعیت قرار دارد و در دستور کار نوسازی سال آینده است.

روحانی بابیان اینکه ۳ آموزشگاه در روستا با کانکس دایر است گفت: در سال جدید در درجه اول مدارس کانکس را به‌طور کامل حذف می‌کنیم به‌جز مجتمع عشایری مراوه‌تپه که به خاطر ماهیت آن به‌صورت کانکس باقی خواهد ماند.

وی تأکید کرد: مدارس خشتی نیز در اولویت نوسازی قرار دارند و ۱۷ آموزشگاه جدید در دستور کار سیستم گرمایشی قرار دارد که تا سال تحصیلی آینده بخش قابل‌توجهی به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.