۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
کد خبر: 525518

فرماندار ابرکوه به وجود تعداد زیادی چاه آب غیرمجاز در استان فارس اشاره کرد و گفت: عدم مدیریت مصرف آب در استان فارس خشکسالی ابرکوه را تشدید می‌کند.

ایجاد فروچاله‌هایی به عمق ۱۵ متر در ابرکوه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  تسنیم، سیدنبی رسولی با اشاره به اینکه شهرستان ابرکوه نسبت به دیگر شهرستان‌های استان یزد بیشتر با مشکل خشکسالی روبرو است، اظهار داشت: در زمینه مدیریت بحران خشکسالی در این شهرستان، اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که در زمینه مدیریت مصرف آب در ابرکوه انجام شد، نصب کنتور هوشمند برای تمام چاه‌های آب کشاورزی است که همین اقدام نقش بسیار مهمی در کاهش اسراف و مصرف بی‌رویه آب در این شهرستان داشت.

فرماندار ابرکوه به تجهیز شدن یک چهارم سیستم آبیاری در ابرکوه به آبیاری‌های نوین اشاره کرد و ادامه داد: موضوع مهمی که در زمینه مدیریت بحران خشکسالی باید به آن توجه شود، این است که مدیریت بحران خشکسالی باید به صورت فرامنطقه‌ای انجام شود.

رسولی به تاکید و برنامه‌ریزی صورت گرفته در استان یزد برای مدیریت مصرف آب و مبارزه با خشکسالی اشاره کرد و گفت: با وجود این تاکیدها، استان فارس که همسایه شهرستان ابرکوه است اصلا رعایت این موضوع را نمی‌کنند.

وی به تلاش جدی برای مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با وجودی که این اقدامات به صورت جدی در ابرکوه انجام می‌شود، استان فارس در نزدیکی شهرستان ابرکوه هم چاه‌های غیرمجاز زیادی دارد و هم آبیاری در این استان بیشتر به صورت غرق آبی انجام می‌شود.

فرماندار ابرکوه تاکید کرد: این اقدامات استان فارس خشکسالی‌های شدید شهرستان ابرکوه را بسیار بیشتر کرده است و باید سعی کنیم با مدیریت فرامنطقه‌ای، زمینه رفع این مشکلات در استان همسایه را هم فراهم کنیم.

رسولی یکی دیگر از مشکلات این شهرستان را فروچاله‌هایی دانست که به دلیل پایین رفتن سطح سفره‌های آب زیرزمینی به وجود آمده  است به گونه‌ای که فرونشست‌های با عمق بیشتر از 15 متر در شهرستان ایجاد شده است.

وی با بیان این مطلب که این فرونشست‌ها در نزدیکی شهرها و برخی مورد در داخل مناطق شهری به وجود آمده است، گفت: فروچاله‌ها می‌تواند در آینده مشکل بسیار زیادی برای شهرستان ابرکوه به وجود آورد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.