یزد – مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون ٣٥٠ میلیون نفر در جهان مبتلا به افسردگی هستند در برخی کشورها از هر ١٠ نفر مبتلا به اختلال افسردگی، تنها یک نفر درمان مناسب دریافت می کند.

٣٥٠ میلیون نفر در جهان مبتلا به افسردگی هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر احمد حاجبی در نخستین کنگره بین المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر که  شامگاه سه شنبه در یزد آغاز بکار کرد اظهار داشت: از بیمار ی افسردگی در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک بحران جهانی یاد شده و در ٢٣ سال گذشته، آمار مبتلایان به اختلال افسردگی به میزان ٥٠ درصد در جهان افزایش یافته است.
وی افزود:  تا سال ١٩٩٠، ٤١٦ میلیون نفر و درسال ٢٠١٣، ٦١٥ میلیون نفر در دنیا به اختلال افسردگی مبتلا شده اند و سالانه یک میلیون نفر در دنیا به علت اقدام به خودکشی، فوت می کنند که این آمار از فوت ناشی از جنگ و نزاع ها در دنیا بیشتر است.
این مسئول خاطر نشان ساخت: در حوزه سلامت روان، با ید سرمایه گذاری صورت بگیرد و این در حالی است که به طور متوسط سهم بودجه اختصاصی به سلامت در کشورها فقط سه درصد است و افزایش سواد سلامت روان مردم، راهگشای پیشگیری از اختلال افسردگی است.
در کنگره بین المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر تعدادی از صاحب نظران علم اعتیاد، روانپزشکان و روانشناسان داخل و خارج کشور حضور دارند که به مدت ۲ روز وضعیت اعتیاد در کشور و مقایسه ی آن با جهان، بررسی اختلالات همراه با اعتیاد، عوامل موثر در ایجاد اعتیاد، درمان و راه های پیشگیری از آسیب و کاهش تقاضا در زمینه اعتیاد را بررسی می کنند. 

دبیر علمی این کنگره بررسی وضعیت اعتیاد در کشور و مقایسه آن با جهان، بررسی اختلالات همراه با اعتیاد، عوامل موثر در ایجاد اعتیاد، درمان و پیشگیری از راه‌های کاهش آسیب و کاهش تقاضا در زمینه اعتیاد، را از جمله محورهای این کنگره بین المللی دانست و گفت امروز درمان اعتیاد تنها یکی از ابعاد این پدیده است و نگاه همه جانبه به این پدیده ضروری است.

دکتر مجتبی یاسینی افزود : عدم آگاهی، عدم شناخت مشکلات روحی و روانی مردم، نپرداختن مسئولان امر به مشکلات مردم و نهایتا ضعف آموزش، مهمترین عوامل مرتبط با شیوع بیماری‌های روانی در کشور است.

وی در ادامه بر ضرورت پرداختن به جنبه های مغفول مبارزه با اعتیاد تاکید کرد و گفت: در این کنگره ۲۰ مقاله و هفت پوستر مرتبط با موضوع کنگره پذیرش شده که از امروز به مدت سه روز ارائه می‌شوند.

یاسینی تصریح کرد: هدف از برگزاری اولین کنگره بین المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر به میزبانی استان یزد، بحث و تبادل نظر در مورد معضل اعتیاد و ارائه دستاوردهای جدید این حوزه است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.