بیرجند- مدیر پایانه صادراتی سنگ و فرآروده‌های معدنی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: نخستین پایانه صادراتی سنگ و فرآورده‌های معدنی کشور به عنوان قلب تپنده شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی می‌تواند محصولات معدنی شرق ایران را معرفی کند.

نخستین محموله سنگ خراسان جنوبی به کشور عراق صادر شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، حسینایی ظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم ارسال نخستین محموله صادراتی سنگ مرمریت از این پایانه به کشور عراق افزود: با توجه به ظرفیت‌های معدنی و ساختار خاص زمین‌شناسی خراسان جنوبی، وجود مرکزی برای توسعه معادن صنایع معدنی و تجارت با استفاده از مزایای مالی سرمایه‌گذاری منطقه ویژه اقتصادی که شامل معافیت‌های گمرکی و مالیاتی است نقش محوری در توسعه اقتصادی خراسان جنوبی دارد.

مدیر عامل کارخانه سنگ ماهدیس و یکی از فعالان معدنی در پایانه صادراتی سنگ در این مراسم گفت: این نخستین صادرات ما به کشور عراق از طریق پایانه سنگ است و امروز ۲ هزار مترمربع سنگ مرمریت آرک که از محصولات منحصر به فرد معدنی خراسان جنوبی است به کردستان عراق ارسال شد و این روند در روزهای آینده افزایش می‌یابد.

محمود شربت‌دار اظهارداشت: کشورهای ایتالیا، امارات، افغانستان، چین و عراق از جمله بازهای هدف صادراتی ما هستند و از آن جایی که خراسان جنوبی پتانسیل‌های معدنی زیاد دارد مجموعه مدیریتی پایانه صادراتی سنگ در آینده نزدیک به بازارهای جهانی دست می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.