«جیمز کومی» ضمن دفاع از تصمیم خود برای مخفی نگه داشتن جزئیات تحقیق پیرامون روابط اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ با مسکو، روسیه را «بزرگترین تهدید علیه دموکراسی آمریکا» خواند.

رئیس اِف بی آی: روسیه «بزرگترین تهدید» علیه دموکراسی آمریکا است

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از گاردین، «جیمز کومی» رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا- اِف بی آی- ضمن دفاع از تصمیم  خود برای مخفی نگه داشتن جزئیات تحقیق پیرامون روابط اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ با مسکو، روسیه را «بزرگترین تهدید علیه دموکراسی آمریکا» خواند.

این در حالی است که این مقام اِف بی آی جزئیات یک تحقیق در خصوص رایانامه های محرمانه هیلاری کلینتون را کمی پیش از برگزاری انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ منتشر کرده بود.

کومی در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس سنا با ارائه مدارک و شواهد، مبسوط ترین توضیح خود را در خصوص دلایل اتخاذ رویکردهایی متفاوت نسبت به این دو تحقیق جداگانه مطرح کرد.

گفتنی است که هیلاری کلینتون روز سه شنبه مدعی شد که نامه ۲۸ اُم اکتبر (۲۰۱۶) جیمز کومی به اعضای برجسته کنگره در خصوص رایانامه های کشف شده هیلاری کلینتون، اذهان رأی دهندگان را در خصوص این نامزد انتخاباتی دچار تردید ساخت که در نهایت، این امر به شکست وی انجامید.

«هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات و بازنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا روز سه شنبه در مصاحبه ای با «کریستین امانپور» خبرنگار سی اِن اِن گفت: «اگر انتخابات در روز ۲۷ اکتبر برگزار شده بود، من رئیس جمهور شما [آمریکا] می شدم».

وی مسئولیت شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ را برعهده گرفت؛ با این حال، زمان بندی نامه ارسالی از جانب «جیمز کومی» رئیس اف بی آی و مداخله ادعایی روسیه در روند انتخابات را به عنوان فاکتورهای مهمی در این شکست برشمرد.

جیمز کومی در واکنش به ادعای هیلاری کلینتون در خصوص تأثیر مخرب نامه ۲۸ اکتبر وی بر نتایج انتخابات ۲۰۱۶ گفت: «این وحشتناک است که فکر کنم ما بر انتخابات تأثیر گذاشته ایم. اما صادقانه بگویم که حتی در صورت صحت این باور، من تصمیم خود را تغییر نمی دادم».

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.