۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۱
کد خبر: 526685

مستند «چند ملاقات با یک زن» که آماده نمایش شده است، متقاضی حضور در جشنواره‌های جهانی است.

جدیدترین خبرها از «چندملاقات بایک زن»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، این فیلم به کارگردانی احمد جلیلی جهرمی به سرنوشت ۶ زن زندانی می‌پردازد که در زندان عادل آباد شیراز با دنیای هنر آشنا شده و یک گروه تئاتر تشکیل می‌دهند.

آنها در نمایشی که به وسیله مرجان شخصیت محوری فیلم، کارگردانی شده است با جهان جدیدی آشنا و نیز موفق به خروج از زندان برای اجرای تئاتر در سطح شهر می‌شوند. این شخصیت‌ها از طرفی درگیر احکام سنگین نظیر اعدام هستند و ...

جلیلی جهرمی که فعالیت سینمایی خود را از سال ۷۹ با انجمن سینمای جوانان ایران آغاز کرده است در خصوص مراحل تولید این فیلم گفت: تولید مستند «چند ملاقات با یک زن» که ۸ سال به طول انجامید همراه با واقعیت‌های زندگی شخصیت‌ها پیش رفت.

او با اشاره به این که ۵ نفر از این مجرمان متهم به قتل و محکوم به اعدام بوده و شخصیت محوری فیلم به جرم سرقت مسلحانه و آدم ربایی در زندان به سر می‌بُرد، اضافه کرد: برای شکل گیری روند دراماتیکِ فیلم نیاز بود که حوادث در بستر زمان دنبال شود.

وی افزود: محتوای فیلم پیرامون تاثیر هنر بر زندگی شخصیت‌های فیلم شکل می‌گیرد و به بررسی دراماتیک مرزهای هنر و جنایت می‌پردازد.

جلیلی جهرمی درباره مشکلات تولید «چند ملاقات با یک زن» گفت: به هر حال تصویربرداری از شخصیت‌ها که دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کردند به دلیل محدودیت‌های امنیتی مهم ترین مشکل گروه تولید بود و از طرفی جلب رضایت شخصیت‌ها برای حضور در فیلم به صورت آشکار، گرفتاری‌های خاص خود را داشت.

این کارگردان بر اهمیت سرمایه گذاری در این قبیل پروژه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: این مستند با سرمایه گذاری شخصی من و همسرم مقابل دوربین رفت و تاکنون که آماده نمایش شده از حمایت هیچ ارگان و تشکیلاتی برخوردار نشده است.

عوامل تولید فیلم: تدوین و کارگردانی: احمد جلیلی جهرمی، تهیه کنندگان: دیدار شمالی و احمد جلیلی جهرمی، فیلمبرداران: سجاد آورند و علی بقایی، صدابردار: ساسان کاوه، طراحی و ترکیب صدا: انسیه ملکی، آهنگساز و نوازنده کمانچه: عباس سرافراز، مدیر تهیه: مارال مصری، دستیار کارگردان: علی موسوی، مربی نمایش: سیروس مهبودی، کارشناس قضایی: دکتر فرشید رفوگران، تصحیح رنگ: احسان واثقی و مشاور رسانه‌ای: امیر عفاف.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.