وزارت خارجه روسیه امروز دربیانیه ای به تشریح توافق مسکو، تهران و آنکارا درباره مناطق کاهش‌تنش در سوریه پرداخت.

تشریح توافق مسکو، تهران و آنکارا درباره مناطق کاهش‌تنش در سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آناتولی، وزارت خارجه روسیه امروز با انتشار بیانیه ای از توافق دو روز گذشته میان مسکو، تهران و آنکارا درباره مناطق کاهش تنش در سوریه به مدت ۶ ماه خبر داد.

وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه ای پیرامون متن توافق چهارم ماه می سال جاری میلادی (دو روز گذشته) ۳ کشور ترکیه، ایران و روسیه مبنی بر ایجاد ۴ منطقه جداگانه کاهش تنش در سوریه به مدت ۶ ماه به ارائه توضیحات پرداخت.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است که مناطق کاهش تنش شامل استان ادلب و مناطقی از قبیل حماه، حلب و استان لاذقیه به عنوان بزرگترین منطقه کاهش تنش است. ۳ منطقه کاهش تنشِ دیگر، در مناطق شمالی حمص، غوطه شرقی و نیز مناطق شرقی دمشق پایتخت سوریه در امتدادِ مرز این کشور با اردن را دربَر می گیرد.

بیانیه مذکور در ادامه آورده است که متضمنین این توافق قرار است تا ۴ ژوئن سال جاری میلادی نقشه مناطق کاهش تنش را نهائی کرده و در صورتی که این ۳ کشور توافق کنند؛ به صورت خودکار تمدید خواهد شد.

لازم به ذکر است، توافق پیرامون مناطق ۴ گانه کاهش تنش در سوریه به عنوان یکی از موفقیت های نشست آستانه ۴ در این شهر در کشور قزاقستان در راستای تلاش برای کاهش درگیری ها در سوریه است که به امضای نمایندگان ۳ کشور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ۳ کشور متضمنین توافقنامه مذکور نیز رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.