۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 526766

مشهد- ایستگاه های دوچرخه هرچند روزانه صد ها شهروند را تا مقصد مورد نظر همراهی می کند اما برای کارکنان این ایستگاه ها خوش رکاب نبوده زیرا حقوق و حق الزحمه این افراد از سال گذشته در ایستگاه بی پولی متوقف مانده است.

توقف دوچرخه‌های عمومی در ایستگاه بی‌پولی!

هنگامه طاهری: حقوق کارکنان ایستگاه‌های دوچرخه سواری مشهد تا ماه مبارک رمضان تسویه می‌شود.
این را مدیر عامل شرکت سامانه دوچرخه عمومی مشهد در گفت‌وگو با قدس می‌گوید و اعتراف می‌کند که قادر نبوده حقوق چند ماه گذشته نیروهای خود را پرداخت کند.
هر چند کارکنان ایستگاه‌های دوچرخه در گفت‌وگو با خبرنگار ما به دریافت نکردن حقوق از آذرماه سال گذشته و اخراج ۲۰ نیروی معترض پیش از سال ۹۶ خبر می‌دهند، اما دکتر قربانی اصرار دارد آن‌ها را نیروهایی غیر کارامد عنوان کند که به دلیل اهمال کاری اخراج شده‌اند.
یکی از همین کارکنان اما به قرار دادهای سه ماهه و بیمه‌های پرداخت نشده اشاره می‌کند و می‌گوید: ننویس خانم فایده ندارد. رسانه‌ای نیست که به آن مراجعه نکرده باشیم، کار پیش نمی‌رود.
با اینکه اطلاع داده‌اند برخی ایستگاه‌ها به دلیل کاهش تراکنش و نبود استقبال عمومی تعطیل شده‌اند، اما دکتر قربانی تأکید می‌کند تمام ۱۳۶ ایستگاه سطح شهر فعالند.
یکی دیگر از کارکنان این ایستگاه‌ها هم که به گفته خودش ۱۲ ساعت در روز کنار دوچرخه‌هاست، تصریح می‌کند: از تعطیلی ایستگاه‌ها بی‌اطلاع است.
وی ادامه می‌دهد: پرداخت نشدن حقوق، خودش بهترین دلیل است برای تعطیل شدن ایستگاه‌ها.
سپس می‌افزاید: از مدیر عامل ما بپرسید ۵-۴ ماه زندگیِ بی حقوق می‌داند یعنی چه؟!

نه زیر ساخت داریم نه حامی
امیر حسین قربانی اما دلی پر درد تر از کارکنانش دارد. وی بیان می‌دارد: روزی که منِ سرمایه‌گذار آمدم اینجا برای تفریح و ورزش مردم مشهد سرمایه‌گذاری کنم، مسئولان قول حمایت دادند. یکی از حمایت‌ها باید در راستای مهیا کردن زیرساخت‌ها باشد در حالی که ما در مشهد حتی مسیر دوچرخه سواری نداریم.
او ادامه می‌دهد: قرار بود ۲۵ کیلومتر را بدهند برای دوچرخه سواری و تا پنج سال بشود ۱۲۳ کیلومتر. وقتی مردم برای دوچرخه سواری مسیر ندارند، به طور حتم اقبال عمومی کاهش می‌یابد.
وی ادامه می‌دهد: از مسئولان بپرسید بحث ارتباط دیتا روی بستر فیبر به کجا رسید؟

تابلوهای بی‌برکت

با وجودی که یکی از کارکنان ایستگاه‌های دوچرخه سواری تأکید دارد شرکت مذکور از تابلوهای تبلیغاتی نصب شده روی ایستگاه‌ها درامد خوبی دارد، اما مدیرعامل شرکت سامانه دوچرخه عمومی مشهد بیان می‌دارد: حتی شرایط برای نمایش تابلوهای تبلیغاتی مساعد نیست و شاخه‌های درختان چنان روی آن‌ها را پوشانده که مردم تمایلی به هزینه کردن برای تبلیغ روی این تابلوها ندارند.
او در این خصوص حتی به درخواست از شهرداری برای هرس درختان هم اشاره می‌کند که دغدغه شهرداری نیست.

فرهنگ سازی چه شد؟!

او همچنین اظهار می‌دارد: ما پنج سال است داریم خدمات را رایگان ارائه می‌کنیم. قرار بود بعد از این پنج سال فرهنگ سازی به صورتی تبدیل شود که مردم با پرداخت هزینه از دوچرخه‌ها استفاده کنند، اما این اتفاق نیفتاد.
قربانی ادامه می‌دهد: در رشت و شیراز هم همین سرمایه‌گذاری‌ها انجام شده و به صورت ملموسی مورد اقبال عموم واقع شد.
او همچنین از دریافت نکردن یارانه بشدت گلایه کرده و می‌گوید: از مسئولان شهرداری خواستم بیایند برای سودآور شدن این طرح در نشستی به جمع‌بندی برسیم ولی گوش شنوایی نیست.
دوچرخه‌های سیاسی
وی از اینکه یکی دو نفر از اعضای شورای شهر هم در آستانه انتخابات برای تخریب این طرح تلاش می‌کنند، می‌گوید: آقایان حالا یادشان افتاده برای جمع کردن رأی و سیاسی بازی  طرح دوچرخه‌های سطح شهر را به چالش کشیده و به سود خودشان طرفدار جمع کنند.

او خاطر نشان می‌کند: برای پرداخت حقوق کارکنان که تعداد آن‌ها ۱۸۰ نفر است دنبال تهیه وام و مطالباتمان که مبلغ قابل توجهی است، هستیم و تلاش می‌کنیم تا یک ماه آینده بتوانیم با آن‌ها تسویه حساب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.