اهواز _ مدیر کل راه آهن جنوب امکان افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور با افزایش تردد مسافر و کالا بیش از پیش فراهم خواهد شد .

راه آهن ایران از طریق خرمشهر به عراق و کشورهای شرق مدیترانه متصل می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه آهن جنوب عبدالکریم درویش زاده در نشست با هیأت سرمایه گذاری استان بصره عراق که در محل معاونت امور اقتصادی استانداری برگزار شد از توافقات اولیه برای اجرای پروژه احداث خط راه آهن خرمشهر به بصره عراق خبر داد.
مدیر کل راه آهن جنوب گفت : با احداث خط راه آهن شلمچه به بصره و تکمیل آن، راه آهن ایران از طریق خرمشهر به عراق و کشورهای شرق مدیترانه متصل می شود و تحولی بزرگ در ترانزیت و تبادل کالا و مسافر شکل می گیرد.
درویش زاده گفت : راه آهن ایران در سال گذشته با انجام مطالعات و شناسایی پیمانکاران مجرب اقدام به طراحی پل کرد وحتی اعتبار لازم نیز از سوی برنامه و بودجه ابلاغ گردید ولی به دلیل عدم همکاری از سوی طرف عراقی در انجام تعهدات خود در احداث خط به دلیل مشکلات داخلی آن کشور کار از طرف ما نیز متوقف شد .ولی با توجه به مذاکرات انجام شده در این جلسه و اعلام آمادگی احداث خط آهن از طرف کشور عراق ما نیز آمادگی داریم ظرف مدت یک ماه پیمانکار احداث پل را مشخص و عملیات اجرایی آن را شروع کنیم .

وی افزود: برای اجرایی شدن خط آهن شلمچه - بصره احداث پل ۷۰۰ متری متحرک مد نظر است که بر اساس توافق های پیشین اجرای این پل بر عهده دولت ایران قرار دارد و ساخت خط ریلی از شلمچه تا بصره به طول ۳۴ کیلومتر توسط کشور عراق انجام خواهد شد. .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.