۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 526995

رضا تقی پور روز یکشنبه در نشست خبری تشریح مصوبات سیصد و چهل و پنجمین جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران افزود: البته هنوز این پیشنهاد در شورا مورد بررسی و یا تصویب اعضا قرار نگرفته است.

تلاش شورا برای محدود کردن مهاجرت به تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وی با اشاره به اینکه جلسه امروز شورا با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران برگزار شد اظهار کرد: دراین جلسه رییس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گزارشی در خصوص مسایل و مشکلات شهری در پایتخت ارائه کرد که مطالب مطرح شده دراین گزارش می توان در قالب یک بحث و طرح مدیریتی از جمله اعطای کارت مجوز سکونت مورد پیگیری قرار گیرد.

وی گفت: اکنون در بسیاری از کشورها، قبل از اینکه یک شهروند در شهری ساکن شود با مراجعه به پلیس مجوز سکونت دریافت می کند.

تقی پور افزود: برغم اینکه کانون های جمعیتی محدوده جنوب تهران و افزایش جمعیت پایتخت موضوع مهمی است، اما تاکنون راه حل مناسبی برای این موضوع اندیشیده نشده است.

تقی پور با بیان اینکه گزارش رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران بر اساس آمار و سرشماری نفوس و مسکن سال 95 ارایه شد، اظهار کرد: می توان با پیشنهاد قوانین و مقررات لازم، موضوع مهاجرت و جمعیت پذیری شهر تهران را کنترل و مدیریت کرد.

به گفته وی، در دهه های 60 و 70 محدودیت هایی برای شماره گذاری خودروهای پلاک شهرستان، اجاره اماکن و سکونت در تهران وجود داشت اما اکنون هیچ قید و بندی دراین زمینه وجود ندارد.

* تعطیلی دو هفته ای شورای اسلامی شهر تهران
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص دیگر مصوبات جلسه امروز شورا گفت که جلسات شورای شهر به دلیل برگزاری انتخابات و تبلیغات نامزدها برای مدت دو هفته تعطیل شد.

به گفته تقی پور، برهمین اساس جلسات علنی و غیرعلنی روزهای سه شنبه 19، یکشنبه 24 و سه شنبه 26 اردیبهشت ماه جاری شورای اسلامی شهر تهران برگزار نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.