رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی خواستار توجه به فرهنگ بومی و ارزش‌های اسلامی در برنامه‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری شد.

تقویت فرهنگ بومی در برنامه‌های انتخاباتی موردتوجه قرار بگیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، کمال خرازی مشاور مقام معظم رهبری و رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی عصر روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت و همزمان با پنجمین روز از نمایشگاه بین‌المللی کتاب با حضور در شهر آفتاب، به بازدید از این رویداد فرهنگی پرداخت.

وی در حاشیه این بازدید و در پاسخ به سئوالی در مورد نمایشگاه کتاب گفت: آن طور که به بنده گزارش شده تجربه برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب طی دو سال گذشته موفق بوده و امسال نیز همانند سال گذشته استقبال خوبی از این رویداد به عمل آمده است.

خرازی در پاسخ به سئوال دیگری در مورد مهمترین رویکردهای فرهنگی کشور که در ایام انتخابات باید مورد توجه کاندیداها قرار بگیرد، گفت: تقویت فرهنگ بومی و تقویت ارزش‌های اسلامی، حرکت همراه با تحولات فرهنگی دنیا بویژه گسترش شبکه های اطلاع رسانی و کتابخوانی از مهمترین رویکردهایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگری در مورد برخی تقسیم بندی های فرهنگی که در حاشیه مناظره‌های انتخاباتی انجام پذیرفته است، گفت: به باور من مرجع دسته بندی فعالیت‌های فرهنگی، دولت است و ابلاغ آن‌ها به هنرمندان نیز به وسیله دولت و به طور مشخص وزارت ارشاد می بایست صورت بپذیرد.

خرازی گفت: اینکه بر اساس سلایق فردی در این زمینه عمل شود پسندیده نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.