رئیس‌جمهور منتخب فرانسه بعد از قطعی شدن پیروزی در انتخابات در جمع هوادارانش در پاریس حاضر شد و سخنرانی کرد.

ماکرون: اولویت‌های فوری فرانسه، بازسازی اتحاد، ترمیم اقتصاد و امنیت است

به گزارش «قدس آنلاین»،  امانوئل ماکرون پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در جمع هوادارانش در پاریس حاضر شد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش اسکای نیوز، وی گفت: همه به ما می‌گفتند که غیرممکن است اما آنها فرانسه را نمیشناختند. امشب نگاه اروپا و جهان به فرانسه است و از ما می‌خواهند که از روح آزادی و دموکراسی دفاع کنیم.

وی با اشاره به اولویتهای فوری فرانسه گفت: چالشهای فوری ما که باید به آن بپردازیم بازسازی اتحاد اروپا، بازسازی اقتصاد و تامین امنیت فرانسه است.

وی با اشاره به آرای جبهه ملی فرانسه گفت: من میدانم که شکاف در جامعه فرانسه باعث که بسیاری به افراط گرایی رای بدهند. من به آنها احترام میگذارم. من شک، تردید و شکاف در چهره بسیاری از فرانسویها دیدم. وظیفه من است که به انها گوش کنم.

به گفته خبرنگاران حاضر در محل سخنرانی، قبل از شروع سخنرانی ماکرون سرود اتحادیه اروپا به جای سرود ملی فرانسه پخش شد؛ نشانه ای از تمایل ماکرون برای بهبود و تقویت ساختار اتحادیه اروپا.

مارین لوپن نامزد جبهه ملی فرانسه نیز با قبول شکست از لزوم تغییر در حزبش خبر داد.

«امانوئل ماکرون» نامزد مستقل میانه‌روی جنبش «پیشرو» با غلبه بر رقیب راست افراطی خود در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور به کاخ الیزه راه یافت.

بنا به اعلام وارت کشور فرانسه، ماکرون موفق شد ۶۵.۵ درصد آراء را در مقابل ۳۵.۴ درصد آرا به خود اختصاص بدهد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.