معاون استاندار گلستان با بیان اینکه تعداد قطعی محبوس‎شدگان در معدن پس از شناسایی اجساد مشخص می‎شود، گفت: در کارگاه استخراج ذغال سنگ میزان گاز مونوکسید کربن و گاز متان بالا است.

تعداد محبوس‎شدگان در معدن آزادشهر پس از شناسایی اجساد مشخص می‎شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، رضا مروتی عصر امروز در محل حادثه معدن یورت آزادشهر در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که به مردم قول داده بودیم با قدرت و همت والای همه اعضاء و بخش‎های ستاد بحران استان تلاش کردند تا پیکرهای کارگران محبوس شده در معدن را خارج شود.

وی تصریح کرد: امروز هم در ساعت 11:30 دقیقه 13 جسد دیگر از معدن‎چیان محبوس شده از تونل خارج شد و با احتساب 22 پیکری که از معدن‎چیان به پزشکی قانونی تحویل دادیم میزان جان‎باختگان این معدن به 35 نفر رسید.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان ادامه داد: اجساد 13 محبوس شده در این معدن از طریق یک مسیر انحرافی از تونل شماره یک به تونل شماره 2 شناسایی شد و  با باز کردن محل و عملیات شناسایی و ایمن‎سازی این اجساد از معدن خارج شدند.

مروتی تاکید کرد: با احتساب آمار پیمانکار و بخش خصوصی  و شناسایی افرادی که از معدن خارج شدند شاید تعداد جان‎باختگان بیش از هشت نفر و یا کمتر از این تعداد باشد. شناسایی افراد که اجسادشان از معدن خارج شده  مشخص شود متوجه می‎شویم که چند نفر از معدن‎چیان تا کنون در معدن باقی ماندند.

معاون امور عمرانی استاندار گلستان یادآور شد: در کارگاه استخراج ذغال سنگ میزان گاز مونوکسید کربن و متان بالا است و در حال هوادهی و تزریق هوا هستیم تا میزان گاز متان و مونوکسیدکربن رقیق‎تر شود. در حال گذر از زیر جبهه دوم ریزش و آوار هستیم و امید داریم در ساعات آینده خبرهای خوبی داشته باشیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.