۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۱
کد خبر: 527492

کبد یا جِگَر بعنوان پالایشگاه بدن شناخته شده است و در سوخت و ساز بدن و گوارش نقش اصلی دارد.

درمان کبد چرب با روش های طبیعی و گیاهی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سلامتی، این عضو بسیار مفید، دومین عضو مهم بدن است چرا که وظیفه ی فیلتر کردن سموم بدن را از جریان خون دارد. برنامه های پزشکی و همراه با دارو برای پاکسازی این عضو مهم وجود دارد، اما در کنار آن راه های طبیعی و تغییرات ساده ای در شیوه ی زندگی می تواند کاری کند که کبدی سالم و تمیز داشته باشید.

نوشیدن مایعات سالم برای درمان کبد چرب
حداقل میزان مصرف کافئین و الکل

کافئین و الکل دو مجرم بزرگ مسموم کردن کبد هستند و کبد شما را از عملکرد صحیح باز می دارند. می توانید با کاهش کافئین و الکل این عضو مهم را پاکسازی نمایید. با جایگزین کردن این نوشیدنی ها با نوشیدنی های سالم و حاوی آب میوه ها می توانید اجازه دهید تا کبد خود را بازسازی کند و از نو به عملکردش ادامه دهد.

آب بنوشید
با نوشیدن روزی حداقل دو لیتر آب کبد را سم زدایی کنید. نوشیدن آب زیاد بدن تان را هیدراته می کند، که به طور طبیعی سلول ها را به بازسازی تشویق می کند. همچنین آب زیاد باعث می شود بدن سموم باقی مانده را سریعتر دفع کند و سرعت عمل بالای کبد سطح انرژی شما را بالا می برد.

لیمو را به رژیم خوراکی تان اضافه کنید
نوشیدن چای یا آب حاوی کمی لیمو در روز، یا نوشیدنی های حاوی لیمو مانند موهیتو و لیموناد با تحریک تولید صفرا به کبد کمک می کند تا به راحتی سموم را دفع کند. همچنین مانع ایجاد سنگ کیسه صفرا می شود و در روند هضم، عملکرد کبد و حرکت شیرهه ی معده تاثیرگذار است.

چای سبز بنوشید
چای سبز حاوی کاتچین است که نوعی آنتی اکسیدان گیاهی است و باعث افزایش عملکرد کبد می شود و کمک می کند تا ذخیره سازی چربی در کبد کاهش یابد.

مخلوط میوه های طبیعی بنوشید
مخلوط میوه های طبیعی مانند توت فرنگی، انواع توت بخصوص شاه توت، آلو سیاه و تمشک همه باعث افزایش سلامت کبد می شوند. بخصوص میوه های با رنگهای قرمز و تیره دارای اسیدهای آلی ارگانیک که سطح قند خون را کاهش می دهند، به شما برای چربی سوزی کمک خواهند کرد و چربی کبد را نیز بطور قابل ملاحظه ای کاهش می دهند.

روزه ی ویژه ی پاکسازی کبد
روزه گرفتن یکی از مطمئن ترین راه های پاکسازی کبد است، همچنین آب درمانی دو روزه هم راه معجزه آسایی برای پاکسازی کبد است.

روزه ی گیاهی هم خوب است که شامل خوردن میوه ها و سبزیجات، یا نوشیدن آب میوه و سبزیجات برای دوره ی معینی کبد را از چربی ها سبک می کند. راه های زیادی برای این دوره ی پاکسازی وجود دارد، می توانید با انتخاب مناسب ترین راه برای خودتان کبدتان را زنده کنید.

میل کردن خوراک سالم
از خوردن خوراک های آسیب رسان پرهیز کنید
خوراکی های آماده وفست فود، که شامل مقدار زیادی نگهدارنده، چربی و کلسترول هستند باعث ایجاد تراکم و مسدود شدن چربی در کبد می شوند. با پرهیز از خوراکی های چرب و آماده اجازه دهید سلول های کبد خود را بازسازی کنند و خود را از حالت انسداد خارج کند.

سبزیجات بخورید
سبزیجات ویژه ای مثل هویج شامل بتاکاروتن هستند که باعث تحریک سلول های کبدی و حفاظت کبد از سموم می شوند. سبزیجات تیره و برگ دار، مانند اسفناج باعث تشویق رشد سلولی و کمک کبد می شوند، یا چغندر که باعث محافظت از مجرای صفراوی از آسیب سموم به کبد می شود. سبزی های کمک کننده به کبد شامل: کدوی تلخ، کاسنی، اسفناج و خردل هستند.

مصرف سیر تازه را افزایش دهید
سیر دارای ترکیبات گوگردی است که باعث تسویه ی کبد می شود و خروج سموم را از کبد تسریع می کند. همچنین سیر شامل آلیسین و سلنیوم است که کبد را از آسیب های ناشی از مواد سمی محافظت می کند.

اگر نمی توانید طعم سیر را تحمل کنید، می توانید از عطاری ها یا داروخانه ها قرص های مکمل سیر تهیه کنید.

گریپ فروت
این میوه غنی از ویتامین سی C و آنتی اکسیدان هاست، که هردو باعث سالم سازی کبد می شوند. گریپ فروت با افزایش آنزیم های سم زدایی در کبد و دارای یک ترکیب فلائونوئید موسوم به naringenin برای سوزاندن چربی در کبد به جای ذخیره ی آن می شود.

گردو
گردو شامل اسید آمینه و اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای پاکسازی کبد از آمونیاک کمک می کند.

مکمل گیاهی میل کنید
گیاهان طبیعی مانند باباآدم و ریشه ی قاصدک برای خلاص شدن بدن از سموم باقی مانده در کبد می شوند و عملکرد کبد را ارتقاء می دهند. این مکمل ها بصورت قرص و یا چای های گیاهی یافت می شوند.

میزان مصرف منیزیم خود را افزایش دهید
منیزیم با تولید صفرا، کبد را پاکسازی می کند. برای تامین منیزیم در ماه یکی دو بار می توانید نمک سولفات منیزیم را در کمی آب گرم حل کنید و میل کنید و منیزیم بدن را تامین کنید.

زردچوبه را به برنامه ی خوراکی تان اضافه کنید
با افزایش توانایی کبد برای تولید صفرا، بخش مهمی از فرایند پاکسازی کبد را انجام می دهد. همچنین به سلول های آسیب دیده هم کمک می کند.

مکمل شیره ی گیاه خارخسک
این گیاه باعث رشد و سلامت سلول های کبدی می شود. در کبد باعث افزایش سنتز پروتئین می شود و به پاکسازی آن کمک ویژه ای می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.