بجنورد- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی گفت: در راستای رفع و کاهش مشکلات خانواده های مددجویان، فرزندان این خانواده ها از خدمت سربازی معاف و همچنین با انتقال آنان موافقت می شود.

فرزندان مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی از خدمت سربازی معاف می شوند

حسن نعمتی در گفت و گو با قدس آنلاین، در رابطه با مشمولان معاف از خدمت مقدس سربازی اظهار کرد: فرزندان خانوارهای مددجو دارای سه فرزند دختر، فرزندان بانوان فوت سرپرست و مطلقه، از جمله افرادی هستند که از این خدمت بهره مند می شوند.

وی افزود: پیشگیری از ورود خانواده های تحت حمایت کمیته امداد به چرخه فقر و فراهم سازی زمینه کار و اشتغال این خانواده ها از جمله اهداف اجرای طرح معافیت فرزندان مددجو از خدمت سربازی است.

وی گفت: سال گذشته بیش از ۲۲۵ نفر از مددجویان مشمول تحت حمایت کمیته امداد استان از خدمت مقدس سربازی معاف شدند.

نعمتی در ادامه به انتقال سربازان تحت حمایت کمیته امداد به نزدیک ترین محل سکونت آنان اشاره کرد و یادآور شد:  در سال گذشته بیش از ۱۴۵ نفر از  فرزند ذکور خانوارهای تحت حمایت در استان به نزدیکترین محل سکونت خود منتقل شده اند.

به گفته نعمتی مددجویان مشمول معافیت همچنین از کمک هزینه کمیته امداد برای دریافت کارت معافیت بهره مند می شوند که در این راستا نیز ۳۹ مددجو در سال ۹۵ از کمک هزینه مذکور برخوردار شدند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان خاطر نشان کرد: مجموع این اقدامات باعث کاهش بار سنگین مسئولیت و تامین امنیت و معیشت خانوارهای زنان سرپرست خانوار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.