بجنورد- دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی از فرهم بودن تمام شرایط بای توسعه خراسان شمالی خبر داد.

خراسان شمالی استان انرژی‌های نو/ تمام شرایط در خراسان شمالی برای توسعه فراهم است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر الهام امین زاده صبح سه شنبه در همایش ملی حقوق شهروندی در بجنورد از خراسان شمالی به عنوان استان انرژی‌های نو اعلام کرد و حضور ۹۰ دهیار زن در استان را نشان دهنده توجه ویژه به زنان دانست.

وی از راه اندازی پنجره واحد و میز خدمت برای کاهش سرگردانی شهروندان و حق شادی با راه اندازی پارک بانوان در شهرستان های استان را از دیگر نقاط قوت استان دانست و گفت: خراسان شمالی مرزبان، مرزدار و با افراد پراستعداد و طبیعت زیبا است که نقش مهمی در توسعه استان دارد.

امین زاده به تعدد اقوام و مذاهب و زندگی مسالمت آمیز در کنار هم اشاره کرد و افزود: خراسان شمالی محصولات صنایع دستی و کشاورزی خوبی نیز دارد که می تواند بازار خوبی برای کشورهای مختلف باشد.

وی لازمه این امر را در حذف قوانین دست و پاگیر و رعایت مارکتینگ و بازار و بسته بندی دانست و تصریح کرد: تمام شرایط در خراسان شمالی برای توسعه فراهم است.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به اجرای منشور حقوق شهروندی در همان ابتدای کار، گفت: باید به حقوق اجتماعی و فرهنگی مردم در کنار حقوق سیاسی و ... توجه داشت.

وی خاطرنشان کرد: به این نتیجه رسیده ایم که بایدبه سمن ها توجه کرد چرا که آموزش و اطلاع رسانی و نظارت و حل و فصل اختلافات مردم باید با کمک سمن ها انجام شود.

وی ادامه داد: حقوق شهروندی شعار و حرکت فانتزی نیست بلکه یک باور اجتماعی است و باید سند ایرانی و اسلامی شود.

امین زاده متذکر شد: باید حقوق شهروندی را تبدیل به مطالبه ملی در بین گروه های مختلف سیاسی کنیم تا به دنبال آن پاسخگویی مطرح شود و مسیولان جوابگو باشند.

وی افزود: حق مردم به دولت، دولت به مردم و مردم به مردم سه ضلع اساسی منشور حقوق شهروندی هستند که اگر رعایت شوند به جامعه مطلوب می‌رسیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به لزوم نصب این منشور در ادارات، گفت: کسانی که حقی از مردم تضییع کنند به هیات تخلفات اداری ارجاع داده می شوند.

امین زاده تصریح کرد: معلمان باید با ارائه دانش به دانش آموزان، من را از میان بردارند و خدمت صادقانه را فرهنگ عمومی جامعه کنند و قلب دانش آموز را به سمت راستی و درستی هدایت کنند.

وی با بیان اینکه امروز آموزش و پرورش فقط در رقابت برای کنکور خلاصه شده، گفت: معلمان باید طوری احقاق حقوق را در قلب دانش آموز بنشانند که پاسخگو بار بیایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.