یزد - مدیر کل انتقال خون یزد گفت: پنجمین فرد گروه خونی خیلی نادر با گروه خونی اومثبت ( پی.ان.یو.ال.ال ) در استان یزد شناسایی و لوح آموزشی و پلاک شناسایی وی توسط مدیر کل انتقال خون استان اهدا گردید.

پنجمین فرد گروه خونی خیلی نادر در استان یزد شناسایی شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین به نقل از اداره روابط عمومی انتقال خون  دکترنقی تقوائی اظهار داشت: یک خانم در سال گذشته برای عمل جراحی به یکی از بیمارستان های یزد مراجعه کرده که پس از آزمایش های به عمل آمده بر روی گروه خونی وی مشخص می شود که  گروه خونی او با هیچ کدام از گروه های خونی سازگاری نداشته است .

وی افزود: در همین راستا و برای شناسایی بیشتر، نمونه گروه خونی وی به انتقال خون یزد ارسال گردید که پس از آزمایش های  انجام گرفته، مشخص شد که از گروه های خونی خیلی نادر می باشد و پس از ارسال  نمونه برای آزمایشگاه تخصصی سازمان انتقال خون در تهران مشخص شد که گروه  خونی اومثبت( پی.ان.یو.ال.ال ) می باشد که از هر ۱۰ هزار نفر یا بیشتر یک نفر دارای این نوع گروه خونی  هست که تا بحال تعداد نفرات شناسایی شده با این گروه خونی در ایران انگشت شمار هستند.

تقوایی  خاطر نشان ساخت: این نوع گزوه خونی جزء گروه ها ی خونی خیلی نادر بوده ودر استان از گروه خونی نادر ۴نفر هستند و این افراد در سال حداقل یک بار خون اهدا می کنند  و در دسته بندی این نوع گروه های خونی کمیاب و از هریک در ۱۰۰۰ تا  ۵۰۰۰ نفر به نام گروه خونی کمیاب و از هر ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ نفر به نام گروه خونی نادر و از هر ۱۰۰۰۰ نفر به بالا به نام گروه خونی خیلی نادر نامیده می شوند.

وی تصریح کرد: درسالهای گذشته۳ شهروند یزدی و یک شهروند هرمزگانی دارای گروه خونی نادر (O بمبئی)، توسط این اداره کل شناسایی شدند که وی پنجمین فرد شناسایی شده با گروه خونی خیلی نادر می باشد.

مدیر کل انتقال خون استان افزود: ما به این فرد اطلاعات لازم در مورد گره خونی نادر را به این فردارائه داده و از وی خواسته شد  با توجه به داشتن شرایط جسمی مناسب برای اهدای خون مراجعه کرده تا در موقع ضرورت بتوان از آن استفاده نمود.

 این مسئول خاطر نشان ساخت: خون های اهدایی از سوی افراد گروه خونی نادر، توسط پایگاه های انتقال خون به صورت مخصوص به تهران ارسال می گردد و آنجا در بانک خون های نادر تا ده سال نگهداری می شود چون این نوع گروهای خونی کمیاب به شدت کمیاب ونادر می باشند 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.