دادستانی کل فدرال آلمان یک سرباز دیگر ارتش آلمان را به اتهام همکاری با افسر اخیرا دستگیر شده به اتهام داشتن گرایش های نازیسم و برنامه ریزی برای ترور را دستگیر کرد.

یک متهم دیگر در ارتباط با پرونده نازیسم در ارتش آلمان دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، مسئله گرایش های نازیسم در ارتش آلمان ابعاد گسترده تری پیدا کرده و یک متهم دیگر در ارتباط با این مسئله دستگیر شده است.

اشپیگل اخیرا  در گزارشی نوشت که ظاهرا رسوایی فعالیت های راست گرایان افراطی در ارتش آلمان بالا گرفته است و بعد از دستگیری یک مظنون ترور در ارتش این کشور حالا بازرسان تحقیق در یک پادگان دیگر در جنوب آلمان نشانه های مربوط به " ورماخت" ارتش آلمان نازی را پیدا کرده اند.

هفته نامه اشپیگل همچنین تاکید کرد که بازرسان در پادگان " فورستنبرگ" در شهر " دوناوشینگن" واقع در جنوب آلمان یک سالن سخنرانی را یافته اند که با علائم نازی ها تزئین شده بود. این پادگان روز پنج شنبه مورد بازرسی قرار گرفت. علاوه بر سالن سخنرانی در ویترینی در این پادگان نیز کلاه خودهای ارتش نازی به نمایش گذاشته شده بودند.

بنا بر این گزارش، بازرسان ارتش آلمان بلافاصله تصاویری از مشاهدات خود از پادگان " فورستنبرگ" را به وزارت دفاع آلمان فرستادند. "اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان در حال حاضر مشغول جمع آوری اطلاعات درباره تحقیقات مربوط به فعالیت راستگرایان افراطی در ارتش آلمان است. وزارت دفاع آلمان در حال حاضر به دلیل ماجرای "فرانکو آ"، افسر متهم به ابرنامه ریزی برای اقدامات تروریستی و گرایش های نازیسم به شدت تحت فشار قرار دارد.

"اشپیگل" نوشته است آنچه روز پنجشنبه گذشته در پادگان "فورستنبرگ" در جریان بازرسی کشف شده یادآور آن چیزی است که پیشتر در محل خدمت "فرانکو آ." در گردان 291 مشاهده شده است؛ از جمله تصویری از صلیب شکسته بر روی دیوار، شماری از ادوات جنگی زمان ارتش نازی‌ها مانند تپانچه و مسلسل و و کلاه‌خودهای سربازان در گوشه و کنار سالن.

به نوشته هفته نامه اشپیگل وزارت دفاع آلمان این مسئله را رد نمی کند که ممکن است ابزار و ادوات مربوط به ارتش نازی ها در دیگر پادگان های آلمان هم موجود و یا حتی به نمایش گذاشته شده باشد.

به گزارش نشریه بیلد، "ولکر ویکر"، بازرس کل ارتش آلمان بعد از کشف آثار ونشانه های دیگری از گرایش به نازیسم در پادگان های آلمان دستور بازرسی تمام پادگان ها و ساختمان های ارتش آلمان را صادر کرده است.

ویکر به همه بازرسان و روسای ارتش آلمان دستور داده است که با رعایت قواعد بررسی این مسئله را در دستور کار قرار دهند. بر این اساس تا روز سه شنبه باید یک گزارش موقت در این باره ارائه شده و تا روز 16 ماه می نیز بررسی ساختمان های ارتش آلمان پایان یابد.

حالا رسانه های آلمانی خبر داده اند که در جریان تحقیقات درباره پرونده "فرانکو آ"  یک یک سرباز دیگر ارتش آلمان هم در ارتباط با این پرونده دستگیر شده است.

بر اساس اطلاعات دادستانی کل فدرال آلمان متهم دستگیر شده یک آلمانی 27 ساله به نام "ماکسیمیلیان تی" است. وی متهم است که گرایش های راست افراطی داشته و همراه با دوست خود فرانکو آ و "ماتیاس اف" یک اقدام خشونت آمیز جدی را برنامه ریزی کرده است.

به گزارش هفته نامه "اشپیگل" ظاهرا "ماکسیمیلیان تی" کمک کرده است که هویت کاذب خود به عنوان یک پناهنده سوری را حفظ کند. بر اساس نتایج تحقیقاتی که تا کنون انجام شده است این سربازان دستگیر شده حمله به سیاستمداران عالی رتبه و اشخاصی که خود را درگیر مسئله مهاجرت کرده بودند را در برنامه های خود داشتند. یوآخیم گاوک، رئیس جمهور سابق آلمان و هایکو ماس، وزیر دادگستری نیز روی لیست ترور آنها قرار داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.