یزد - رییس دانشگاه یزد با حضوردر جمع دانشجویان پسر دانشگاه یزد با ابراز تأسف از رخداد پیش آمده و از دانشجویان عذرخواهی کرد .

رییس دانشگاه یزد از دانشجویان عذرخواهی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، دکتر محمدصالح اولیاء در جمع دانشجویانی که به منظور پی گیری مطالبات صنفی خود در خصوص بهبود وضعیت سلف سرویس پردیس خوابگاهی۲، در محل محوطه ساختمان مرکزی این دانشگاه گرد هم آمده بودند، حاضر شد و به سؤالات آنان پاسخ گفت.

وی با ابراز تأسف از رخداد پیش آمده و عذرخواهی از دانشجویان، افزود: در یک فضای آرام و منطقی، مدیریت دانشگاه ضمن پذیرش مسؤولیت‌های خود، آماده شنیدن تمامی دیدگاه های منطقی و انتقادات سازنده دانشگاهیان است و در عین حال از حرکت های غیر منطقی و مباحث مغرضانه و حاشیه‌ای پرهیز می‌کند و بحمدالله مسمومیت غذایی دانشجویان این دانشگاه به لحاظ درمانی، کنترل شده و همه دانشجویان بستری شده از بیمارستان ترخیص شدند.

اولیاء در تشریح اقدامات و پی گیری های انجام گرفته در این خصوص گفت: از صبح دیروز، تیمی از سوی مدیریت دانشگاه در محل حادثه مستقر و با پیگیری موضوع، دلایل محتمل بررسی شد.

رییس دانشگاه یزد افزود: نمونه هایی نیز برای آزمایش به آزمایشگاه‌های مختلف ارایه شد و به طور همزمان با همکاری اورژانس و دانشگاه شهید صدوقی شماری از دانشجویان مسموم به بیمارستان منتقل شدند و معالجه شماری دیگری از دانشجویان نیز در محلی در نمازخانه دانشگاه انجام شد.

وی با تاکید بر جدیت مسئولان در خصوص دلیل این حادثه تصریح کرد: باتوجه به مسجل شدن اصل سهل انگاری در توزیع آبمیوه همراه با غذا و بازرسی مرکز آشپزخانه خوابگاه دانشگاه، پیمانکار سلف سرویس خوابگاه پسران خلع ید و کار به پیمانکار دیگری سپرده شد.

دکتر اولیاء افزود: همچنین ناظر فعالیت پیمانکار آشپزخانه نیز با توجه به سهل انگاری از انجام وظیفه و ارایه غذای خارج از برنامه، برکنار شده و نمونه های آزمایش به تهران نیز ارسال شده ادامه دادو نتایج آزمایش ها تا ۷۲ ساعت مشخص و اعلام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به لزوم مشارکت فراگیر دانشجویان در تشکیل شورای صنفی، افزود: مدیریت دانشگاه امیدوار است با مشارکت مسؤولانه دانشجویان در کاندیداتوری و تشکیل شورای صنفی، مطالبات آنان از مسیر مناسب مطرح و پی‌گیری شود.

دکتر اولیاء اظهار امیدواری کرد با توجه به شرایط خاص کشور و در پیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، از موضوع مسمویت غذایی دانشجویان دانشگاه یزد بهره برداری نادرست نشود و این موضوع با ارامش پیگیری شود.

در پایان این مراسم همچنین مقرر شد رییس دانشگاه یزد طی شب های آتی در جمع دانشجویان ساکن در پردیس‌های خوابگاهی ۱ و ۲ دانشگاه نیز حضور یابد و نشست های گفت و شنودی نیز در محل این دو پردیس برگزار شود.

 گفتنی است شامگاه سه شنبه معاون و مدیر امور دانشجویی دانشگاه یزد نیز با حضور در جمع دانشجویان نمازگزار در پردیس خوابگاهی ۲ به دردل های آنان گوش دادند و در خصوص رفع دغدغه ها و تأمین خواسته های منطقی دانشجویان قول مساعد دادند. دانشجویان در این دیدار علاوه بر مباحث مربوط به سلف سرویس، مواردی را در خصوص حصارکشی و نحوه کنترل ورود و خروج در پردیس خوابگاهی، شهریه خوابگاه و همچنین موجه شدن غیبت‌ دانشجویان دچار مسمومیت در جلسات امتحان میان ترم مطرح کردند و از مسؤولان خواستار پی گیری آن شدند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.