شهرکرد-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال جاری حدود ۴۵ هزار پرنده به آبگیرهای استان مهاجرت کرده‌اند.

۴۵ هزار پرنده به آبگیرهای چهارمحال و بختیاری مهاجرت کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی، شهرام احمدی فارسانی از رشد ۳۷ درصدی مهاجرت پرندگان به تالاب‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: روز جهانی پرندگان مهاجر محیط زیستی برای افزایش توجه جهانی به مقوله پرندگان مهاجر و اهمیت آن انتخاب شده است.

 وی انجام فعالیت‌های آموزشی و تنویر افکار عمومی در ارتباط با پرندگان مهاجر در این مناسبت را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: با اقدامات حفاظت محیط زیست استان هم اکنون شاهد رشد چشمگیر مهاجرت و حتی لانه‌گزینی پرندگان در این استان هستیم.

 وی تصریح کرد: با داشتن تالاب‌ها و آبگیر هایی نظیر تالاب چغاخور، گندمان، علی آباد، سولقان و ... که در یکی از مسیرهای مهاجرتی پرندگان در کشور قرارگرفته اند، همه ساله از ابتدای سال شاهد مهاجرت گونه‌های متفاوت پرنده به استان هستیم.

  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ازجمله این پرندگان را مرغابی‌ها، قو، اردک سرسبز، اردک سرحنایی، اردک اره‌ای، لک لک، پاشلک، کشیم، دُرنا و آبچلیک‌ها عنوان کرد و بیان کرد: از منظر گردشگری طبیعی حضور این پرندگان در طبیعت بکر و زیبای چهارمحال و بختیاری صحنه‌های بی‌بدیل و استثنایی را برای علاقه مندان محیط زیست به نمایش می‌گذارد.

  احمدی اظهار کرد: با انجام اقدامات اصلاحی، احیاء و عمرانی و مدیریتی توسط حفاظت محیط زیست استان در سطح تالاب‌ها به ویژه تالاب گندمان، روند افزایشی مهاجرت پرندگان به استان به نحوی بوده که در سال جاری حدود ۴۵ هزار پرنده به آبگیرهای استان مهاجرت کرده‌اند.

 احمدی در رابطه با احیای تالاب گندمان تصریح کرد: علی رغم کاهش بارندگی در استان، امسال برای اولین بار تالاب گندمان به طور کامل آبگیری شده است.

  وی افزود: تالاب چغاخور نیز جزء آن دسته از تالاب‌های کشور است که طرح مدیریت جامع دارد.

  احمدی فارسانی ابراز امیدواری کرد که با اجرای طرح مدیریت جامع تالاب چغاخور شاهد افزایش شمار پرندگان مهاجر به استان در سال‌های آتی نیز باشیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.