«جیمز ماتیس» اعلام کرد آمریکا تمامی نگرانی های امنیتی ترکیه در قبال کردهای سوریه را بر طرف خواهد کرد.

آمریکا: نگرانیهای آنکارا را رفع می‌کنیم/مرزهای ترکیه مرز اروپاست

 به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از دیلی صاباح، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد آمریکا تمامی نگرانی های امنیتی  ترکیه در قبال ارسال سلاح به کردهای سوریه را بر طرف خواهد کرد.

وی در لیتوانی گفت: ما با ترکیه در تامین امنیت مرزهای جنوبی اش همکاری تنگاتنگی خواهیم داشت زیرا این مرزها مرزهای جنوبی اروپا است.

روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به بهانه اطمینان حاصل کردن از پیروزی در عملیات آزادسازی رقه به پنتاگون دستور داد تا گروه کردی وای پی جی را تسلیح کند. این اقدام آمریکا واکنش های مقامات ترکیه را در پی داشت.

«نورالدین جانیکلی» معاون نخست وزیر ترکیه گفت آنکارا تسلیح شبه نظامیان کرد سوری توسط آمریکا را نخواهد پذیرفت.

وی در واکنش به تصمیم پنتاگون برای تسلیح مستقیم گروه کرد سوری وای پی جی، گفت: ما نمی توانیم حضور گروه های تروریستی را که آینده ترکیه را تهدید می کنند را بپذیریم. ما امیدواریم آمریکا این سیاست غلط خود را متوقف کند. چنین سیاستی مفید نخواهد بود و شما نباید در کنار تروریست ها باشید.

همچنین «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در واکنش به تصمیم آمریکا برای ارسال سلاح به کردهای سوری گفت هر سلاحی که به دست وای پی جی می رسد تهدیدی برای امنیت ترکیه است.

وی که در مونته نگرو با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: وای پی جی یک گروه تروریستی است و فرقی بین این گروه و پ ک ک وجود ندارد.

چاوش اوغلو گفت: آمریکا باید بین نیروهای عرب و وای پی جی در ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه تمییز قائل شود و فقط باید نیروهای عرب وارد شهر رقه شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.