نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قصد دارد یک جنبش چپگرای جدید را راه اندازی و ایجاد کند.

«بنوآ امون» یک جنبش چپگرای جدید در فرانسه ایجاد می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنوآ امون» نامزد سوسیالیست ریاست جمهوری فرانسه که در دور نخست انتخابات شکست خورد، امروز چهارشنبه گفت: قصد دارم جنبش چپگرای جدیدی را در فرانسه ایجاد کنم.

وی وعده داده است تا جنبش چپ فرانسه را بار دیگر بازسازی کند ولی در عین حال همچنان غضو حزب سوسیالیست باقی خواهد ماند. به نظر می رسد پس از شکست حزب سوسیالیست در انتخابات اخیر فرانسه، اعضای این حزب با اختلافات عمیق ایدئولوژیک روبرو شده اند.

امون افزود: من زنان و مردانی را که به احزاب سیاسی تعلق دارند یا کسانی که هیچ وابستگی به احزاب سیاسی ندارند، برای ایجاد یک جنبش جدید دعوت می کنم. من از انها دعوت می کنم تا این کار مهم و ضروری را برای بازسازی جنبش چپ ادامه دهند.

وی توانست در انتخابات داخلی حزب سوسیالیست فرانسه بر مانوئل والس نخست وزیر سابق غلبه کند. ولی سیاست های این حزب چپگرا و ارتباط آن با فرانسوا اولاند رئیس جمهور منفور فرانسه موجب شد تا این خزب در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در ماه آور یل تنه 6.4 درصد آرا را کسب کند.

در نهایت امانوئل ماکرون نامزد مستقل و مارین لوپن رهبر جبهه ملی به دور دوم انتخابات راه یافتند. عدم راهیابی احزاب مهم چپ و راست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه از سال 1958 میلادی بی سابقه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.