نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: افرادی که می خواهند در این دولت باشند باید اهل کار باشند و روحیه انقلابی داشته باشند.

با بی توجهی به حقوق مردم نمی توان کارآفرینی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی ضبط شده شبکه خبر گفت: کابینه را به نام کار و کرامت نام گذاری کرده ایم. این دو مشخصه دارد؛ افرادی که می خواهند در این دولت باشند باید اهل کار باشند و روحیه انقلابی داشته باشند.

وی گفت: روحیه کارآفرینی برای رونق کسب و کار برای مردم دومین ویژگی اعضای دولت کار و کرامت باید باشد.

نامزد انتخابات با بیان اینکه شاخصه های انتخاب اعضای دولت کار و کرامت بر اساس همین شعار است گفت: ممکن است کسی فارغ از وابستگی سیاسی برای کشور کارآمد باشد که از او استفاده خواهیم کرد.مشخصه اصلی اعضای این دولت کارآمدی است.

رئیسی با بیان اینکه در سن 20 سالگی وارد عرصه مدیریت اجرایی کشور شده است، اظهار داشت: هر عرصه ای که جوانان حضور داشتند عرصه خلاقیت و نوآوری بود و در دولت کار و کرامت بنا داریم از جوانان در حوزه های مختلف بهره مند شویم.سامانه ارتباط جوانان با شخص رئیس جمهور را ایجاد خواهیم کرد.

وی افزود: در آستان قدس بانک ایده ها را ایجاد کردیم که دیدگاه صاحب نظران و کارشناسان را از این طریق دریافت کردیم و امروز یقین داریم حضور جوانان در عرصه های مختلف گره گشا خواهد بود.

رئیسی با تاکید بر اینکه به نزدیکان و اعضای خانواده ام مسئولیت اجرایی واگذار نخواهم کرد گفت: ضمن اینکه اعضای خانواده ام چهره های تحصیلکرده و فعال اجتماعی بوده اند بنا ندارم از نزدیکان در دولت استفاده کنم البته از مشورت آنها استفاده خواهم کرد اما مسئولیتی به آنها نخواهم داد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور اگر نگاهش به همه ظرفیت های کشور و دیگر قوا نگاه تعاملی نباشد دچار مشکل می شویم. استقلال قوا باید حفظ شود اما معنی آن این نیست که دستگاه ها با هم همراهی و همگرایی نداشته باشند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید به صورت جمعی برای گره گشایی از کار مردم در کنار هم کار کنیم. کشور ظرفیت اختلاف بین قوا را ندارد و نباید اختلافات به میان مردم کشیده شود.

وی ادامه داد: اختلافات قوا باید در نشست های روسای سه قوه و یا در شوراهای عالی کشور حل شود تا باعث نگرانی مردم نشود.

رئیسی با بیان اینکه چرخ اقتصاد در کشور با دعواهای سیاسی به گردش در نخواهد آمد، اظهار داشت: اگر می خواهیم واردات کاهش، صادرات افزایش،مشکل بیکاری رفع و فقر در کشور از بین برود باید دولت نسبت به دعواهای سیاسی در جامعه بی طرف باشد و خود را وقف کار در جامعه کند. با بی توجهی به حقوق مردم نمی توان کارآفرینی کرد.

رئیسی با اشاره به شاخصه های انقلابی گری و مدیریت جهادی تصریح کرد: برخی فکر می کنند انقلابی گری با عقل و عقلانیت فاصله دارد که این نه تنها نگاه غلطی است بلکه انقلابی گری با نگاه به منافع بلند کشور شکل می گیرد و امروز بدون مدیریت جهادی و انقلابی مشکلات کشور قابل حل نیست.

وی ادامه داد: در جاهایی مثل نانو، هوافضا و سایر عرصه ها که موفقیت داشته ایم در آن حوزه مدیری جهادی و انقلابی وجود داشته است.

رئیسی افزود: در جاهایی که درجا زدیم مدیریتی غیرپویا و ناتوان وجود داشته است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که رفتارتان با منتقدان چگونه خواهد بود تاکید کرد: انتقاد به عنوان یک غنیمت است نه یک مزاحم، در دوران مدیریت بنده در دستگاه های نظارتی همواره شعارمان این بود که ناظر مزاحم نیست.

وی ادامه داد: ناظر یک فرصت است که عیب ها را مشخص می کند، رسانه ها و صاحب نظران انتقادشان برای پیشرفت کشور بسیار می تواند کارساز باشد.

رئیسی گفت: اگر دولت بخواهد عناصری مانند رسانه ها و یا نمایندگان مجلس را بخاطر انتقاد تحت تعقیب قرار دهد، قطعا کشور پیشرفت نخواهد کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز دو نگاه در کشور وجود دارد ادامه داد: آنچه در چهار سال گذشته فرصت های کشور را از بین برد، نگاه به بیرون بود. هیچوقت کشورهای خارجی برای کشورهای دیگر گره گشایی نخواهد کرد البته در بحث اقتصاد با بیرون همکاری خواهیم کرد اما نگاه ما برای گره گشایی به دستان مردم توانمند و جوانان مان است.

وی افزود: رابطه تنها رابطه با چند کشور محدود نیست، بلکه امرو در غیرمتعهد ها کشورهای زیادی با ارادت نسبت به ایران و ایرانی و کالای ایرانی وجود دارد.

رئیسی ادامه داد: در سالهای گذشته با همسایگان رابطه قابل قبولی ایجاد نکرده ایم و امروز دغدغه سفرای ما در دنیا باید اقتصاد مقاومتی و افزایش صادرات باشد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با ارج نهادن به کار پر ارزش مدافعان حرم گفت: این عزیزان کاری کردند تا سنگرهایی که باید در خیابان های تهران ایجاد می شد، صدها کیلومتر دورتر از مرزهای ما هستند و امروز در آنجا در حال مجاهدت هستند.

وی تصریح کرد: مقاومت بعنوان یک اصل پذیرفته شده مورد تاکید ما بر اساس آموزه ها و حتی بر اساس قانون خواهد بود.

رئیسی تحریم را یک فرصت برای توانمند شدن اقتصاد کشور برشمرد و اظهار داشت: لازم است در حوزه اقتصاد مقاوم شویم.در انتخابات گذشته ریاست جمهوری برخی نامزد ها این پیام را به غربی ها دادند که تحریم ها در کشور تاثیر گذاشته و خزانه کشور خالی است.

وی ادامه داد: در برابر این پیام اگر پیامی که آنها دریافت می کنند پیام پایداری و تبدیل تحریم به فرصت باشد از مواضع خود عقب خواهند نشست.

رئیسی با بیان این که قرار بود برجام باعث رفع تحریم ها شود ادامه داد: این اتفاق نیافتاد و مشخص شد طرف ما نقض عهد می کند.در برابر نقض عهد آنها باید با عزت و اقتدار عمل کرد

وی در پایان گفت: راه آن این است که در برابر دشمنان مقاوم باشیم که با اقتصاد مقاومتی این مقاومت ایجاد خواهد شد و هر اقدامی که کشور را توانمند کند باعث عقب نشینی دشمن خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.