یزد - مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: حکومت امام زمان(عج) یک حکومت جهانی بوده منتظران امام زمان(عج) باید جهانی فکر کنند و جهانی عمل کنند و جهانیان را با امام زمان(عج)، تفکر شیعه و مهدویت آشنا کنند.

حکومت امام زمان(عج) یک حکومت جهانی است و منتظرانش باید جهانی فکر کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، حجت الاسلام محمود متوسل آرانی پیش ازظهر پنج شنبه در جریان سفرخود به استان یزد اظهارداشت: امروز مردم دنیا به دنبال یک مصلح جهانی هستند که به دور از فساد و ثروت اندوزی و ظلم، دنیا را بر محوریت عدالت و امنیت اداره کند و ما وظیفه داریم که این رهبر الهی را به جهانیان معرفی کنیم.

وی افزود: فرهنگ عاشورا و فرهنگ انتظار را دو بال شیعه هستندو  اگر این دو بال تقویت شود، شیعه تقویت خواهد شد و راهپیمایی اربعین در معرفی مذهب تشیع به جهانیان نقش مهمی  دارد و این فرهنگ به جامعه برای مقابله با دشمنان تا زمان ظهور منجی امید و قوت می‏‏دهد لذا لازم است که نسل‎‎های آینده را با فرهنگ انتظار و آرمان‎‎های امام زمان(عج) آشنا سازیم.

متوسل آرانی  با اشاره به فعالیت بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) گفت: این بنیاد  از سال ۱۳۷۹ با هدف  تربیت نیروی انسانی متخصص مهدوی و انتشار محصولات فرهنگی مناسب  تشکیل شده  و بنیاد برای این که شاخت مردم را نسبت به امام زمان(عج)، فرهنگ مهدوی و فرهنگ انتظار افزایش دهد، یکسری اقدامات را انجام داده که یکی از این فعالیت‏‏ها، راه‎‎اندازی مرکز تخصصی مهدویت در حوزه علمیه قم از همان سال ابتدای فعالیت‏‏های این بیاد ذکر کرد.

وی با بیان این که تاکنون ۴۰۰ طلبه از این مرکز فارغ التحصیل شده‏‏ اند، گفت: خوشبختانه امسال مجوز پذیرش طلاب برای سطح چهارم حوزی که معادل دکتری و بالاترین سطح حوزی محسوب می‏‏شود برای این مرکز کسب شده است.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) افزود: خوشبختانه حوزه علمیه استان یزد از امسال مجوز آموزش دوره تخصصی مهدویت را با پیگیری‏‏های انجام شده،  دریافت کرده است که امیدواریم آثار و برکات آن در سال ‎‎ های آینده شامل حال استان و کشور شود.

وی خاطرنشان ساخت: فارغ التحصیلان این مرکز به امر تبلیغ مهدویت به شکل درست، تالیف کتاب‎‎های مهدویت و پژوهش در این زمینه می‎‎پردازند و در ایام نیمه شعبان امسال نیز ۱۰۰ نفر از این فارغ التحصیلان به استان‎‎های مختلف کشور برای امر تبلیغ اعزام شده‎‎اند و علاوه بر ارائه آموزش‏‏های عمومی، آموزش مربیان مهدویت در استان‏‏ها از مهمترین وظایف فارغ ‏‏التحصیلان این مرکز در سطح شهرستان‎‎هاست.

وی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته را تاسیس انتشارات مهدوی اعلام کرد و تصریح کرد: تا قبل از این کتاب‎‎های مهدوی تالیف شده یا در حد حوزی یا در حد پایین برای استفاده عوام بود ولی تاکنون بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب و محصولات فرهنگی برای تمام اقشار تولید شده است.

متوسل آرانی با بیان این که ۸۰ عنوان از این کتاب‎‎ها ویژه کودکان مهدهای کودک و پیش‏‏ دبستانی‎‎هاست، از ارائه آموزش‏‏های ویژه مربیان مهدهای کودک خبر داد و افزود: تنها در استان یزد ۸۰۰ مربی در این رابطه آموزش‎‎های لازم را فرا گرفتند.

وی تهیه کتاب برای پاسخگویی به سئوالات و شبهات تمام اقشار جامعه را از دیگر اقدامات  صورت گرفته در این بخش برشمرد و گفت: سایت « IR . MAHDAVIAT » نیز در این  رابطه خدمات ارائه می‏‏دهد.

این مسئول راه‏‏ اندازی مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی در مجاورت مسجد جمکران قم را از دیگر فعالیت‎‎های صورت گرفته ذکر کرد و افزود: این مرکز با ظرفیت یک‎‎هزار نفر، علاوه بر اسکان دانش‎‎آموزان و دانشجویان اعزامی از سراسر کشور، ساعاتی را به ارائه آموزش معارف مهدوی در این مجتمع می‎‎پردازد.

وی به تاسیس دفاتر بنیاد در تمام مراکز تمام استانها زیر نظر نماینده ولی فقیه در استانها اشاره و از تلاش برای تقویت فعالیت این بنیاد در استانها خبر داد.

متوسل آرانی در پایان نیز یادآور شد: ۹۰ درصد از نیروهای انسانی بنیاد در سراسر کشور  از نیروهای افتخاری تشکیل شده و با توجه به این که بنیاد محل اعتباری ندارد، فعالیت‎‎های بنیاد از محل اعتبار هزینه شده در استانها انجام می‎‎شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.