رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از زمانی که تبریز به عنوان وسیله‌ای برای معرفی ایران‌مان در جهان به کار گرفته می‌شود دیگر در دیدگاه ما یک شهر معمولی نیست.

تبریز تنها یک شهر قلمداد نمی‌شود/نیاز تبریز ۲۰۱۸ به بخش خصوصی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، زهرا احمدی‌پور در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: وقتی تبریز به عنوان شهر فرش جهان شناخته می شود یا توسط شوراهای بین المللی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب می‌شود، یعنی اقدامات خوبی در چند مدت اخیر در زمینه گردشگری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ظرفیت های داخلی ما در زمینه فرهنگی و گردشگری تبدیل به مزیت نشده‌اند افزود: امروز با اعتدال در دیپلماسی بین‌الملل سعی می‌کنیم سهم ظرفیت‌هایی چون تبریز را در عرصه‌های بین‌المللی به دست بیاوریم.

معاون رئیس جمهور از تشکیل ستاد تبریز ۲۰۱۸ در سطح استانی و ملی خبر داد و اعلام کرد: برای هر ماه تبریز در سال ۲۰۱۸ برنامه‌های متوعی در نظر گرفته شده که با هماهنگی بین ستادها و دستگاه‌ها به نحو احسن اجرا خواهد شد.

وی برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها با محوریت تبریز ۲۰۱۸ را ضروری دانست و تاکید کرد: از سازمان بودجه نیز تلاش می‌کنیم مساعدت‌هایی برای تبریز ۲۰۱۸ کسب کنیم اما انتظار داریم بخش‌های خصوصی و نیروی انسانی فعال وارد عرصه شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و توسعه گردشگری بیان کرد: از زمانی که تبریز به عنوان وسیله‌ای برای معرفی ایران‌مان در سطح جهانی به کار گرفته می‌شود دیگر تبریز در دیدگاه ما تنها یک شهر معمولی قلمداد نمی‌شود.

وی حفاظت از دستاوردهایی نظیر تبریز ۲۰۱۸ را ضروری خواند و گفت: برای تداوم و استمرار این گونه موفقیت‌ها در زمینه گردشگری باید مراقبت بیش‌تری نسبت به ظرفیت‌های داخلی خود داشته باشیم.

احمدی پور درپایان خاطرنشان شد: پایان سال ۲۰۱۸ باید گردشگری ما به سمت توسعه پایدار حرکت کرده باشد. ما امروز برای تجربه کردن این توسعه چاره‌ای نداریم جز تغییر سبک فعالیت‌ها به سمتی که آثار تخریبی کم‌تری بر محیط ریست و میراث فرهنگی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.