۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
کد خبر: 528702

تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف فرزندان به خصوص دختران نوجوان توسط والدین بسیار مهم است.

نقاط قوت فرزندتان را تقویت کنید

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  فریبا احدی بیگلو روان‌شناس تربیتی  با اشاره به اینکه تغییرات خلقی و روانی در دختران نوجوان بیشتر اتفاق می افتد، اظهار داشت: والدین می توانند با رعایت نکاتی، اعتماد به نفس فرزند نوجوان خود را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: آموزش و تشویق برای ابراز وجود به خصوص در دختران باعث می‌شود تا در آینده بتوانند نیازها و خواسته های خود را به راحتی به طرف مقابل خود بیان کنند.

احدی بیگلو در ادامه گفت: در کنار آموزش ابراز وجود به دختر نوجوان،  یادآوری نقش مهم زنان در جامعه از جمله شخصیت ها و مشاغل مختلفی که بانوان عهده دار آن هستند، باعث می‌شود تا فرزندتان از جنسیت خود راضی باشد و در واقع هویت جنسیتی خود را راحت‌تر بپذیرد.

وی افزود: همچنین والدین باید توجه داشته باشند که تعریف و تمجیدهایی که نسبت به دختر نوجوان خود انجام می دهند، باید منطبق بر واقعیت باشد زیرا عدم این انطباق باعث می شود تا او به خود مغرور و یا سرخورده شود.

این روان‌شناس تربیتی در پایان خاطر نشان کرد: هرگز درباره نقاط ضعف یا قوت فرزندتان پیش داوری نکنید، بدین معنی که به دنبال رشد، شکوفایی و تقویت نقاط قوت و در پی آن برطرف کردن نقاط ضعف در او باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.