اصفهان- نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه اصفهان گفت: آنچه که به عنوان سند۲۰۳۰ شامل ۱۷ اصل اساسی و ۱۶۹ اصل فرعی مطرح است به مراتب خفت‌بارتر و خطرناک‌تر از کاپیتولاسیون و قرارداد تنباکو است.

سند۲۰۳۰ خفت‌بارتر از کاپیتولاسیون و قرارداد تنباکو است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته نماز جمعه اصفهان با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین اظهار کرد: حضرت فرمودند اگر کسی تقوا داشته باشد و گناه را ترک کند؛ خداوند متعال راهی برای دوری از همه فتنه‌ها برایش قرار خواهد داد؛ خدا به انسان متقی نوری عنایت می‌کند که در همه ظلمت‌ها و تاریکی‌ها راه را به او نشان خواهد داد.

وی با اشاره به نیمه شعبان افزود: مسأله مهدویت و آمدن فرزندی از فرزندان پیامبر اسلام و تشکیل حکومت اسلامی در بین مسلمین هیچ اختلافی ندارد و اهل سنت نیز آن را قبول دارند به جز دو نفر که از روی غرض‌ورزی آن را رد کرده اند؛ غیر مسلمین نیز این را قبول دارند که اگر قرار است اخلاق در جهان حاکم شود و زندگی اخلاقی پدیدار شود باید یک انسان بشردوست و اخلاق دوست برکل جهان حکومت کند.

امام‌جمعه اصفهان تصریح کرد: در قرآن آمده است که سرانجام روزی خواهد آمد که یک نفر می‌آید و اسلام را در جهان حاکم می‌کند؛ قرآن می‌گوید او خدایی است که رسول خود را با برنامه و دین حق فرستاده است تا دین اسلام بر همه ادیان تسلط یابد حتی اگر مشرکان ناراحت باشند؛ امام باقر فرموده اند هیچ‌کسی در این عالم باقی نمی‌ماند مگر آن‌که به رسالت پیامبر عظیم الشان اسلام اقرار کند؛ در زمان ظهور حضرت مهدی همه با حقیقت دین اسلام آشنا خواهند بود و این وظیفه ماست که اسلام را به گوش همگان برسانیم تا زمینه‌ساز ظهور حضرت باشیم.

وی در خطبه دوم با اشاره به اینکه مؤمنین مخلص چراغ هدایت هستند و دیگران را نیز هدایت می‌کنند و هیچ‌گاه فریب فتنه‌ها را نخواهند خورد یادآور شد: در هفته‌ای که گذشت بیش از ۴۰ نفر از عزیزان کارگر زحمت‌کش در معدن گلستان را از دست دادیم؛ واقعا چه کاری سخت‌تر از کارگری معدن است که دولت این عزیزان را جز مشاغل سخت محسوب نمی‌کند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به سالروز لغو قانون کاپیتالاسیون در اردیبهشت ۵۸ و حکم تاریخی تحریم تنباکو خاطر نشان کرد: آنچه که به عنوان سند۲۰۳۰ مطرح است به مراتب خفت‌بارتر و خطرناک‌تر از کاپیتولاسیون و قرارداد تنباکو است؛ این سند که در سال ۲۰۱۵ به پیشنهاد یونسکو در سازمان ملل تصویب شد در خصوص یکسان‌سازی آموزش و پرورش در دنیا است؛ این سند شامل ۱۷ اصل اساسی و ۱۶۹ اصل فرعی است.

وی ادامه داد: هر کشوری که عضو این سند شود باید برنامه تدوین شده یونسکو را کامل اجرا کند؛ در این سند آمده است که آموزش دین باید به طور کامل از برنامه آموزشی مدارس حذف شود؛ مسائلی چون جنگ و جهاد نباید مطرح شود؛ می‌گویند حقوق خانواده‌ها باید رعایت شود و تعریف شان از خانواده این است که هر مرد با مرد یا زن با زن نیز یک خانواده محسوب می‌شوند؛ اگر هم رعایت نکنیم متهم به نقض حقوق بشر شده‌ایم؛ این حقوق بشر نیست بلکه افعال حیوانی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: اولا آنکه خلاف اصل ۷۷ قانون اساسی بدون آن‌که این تعهد بین‌المللی را در مجلس شورای اسلامی مصوب کنند؛ آن را پذیرفته اند؛ در ضمن اعلام کرده اند که همه بخش‌های آن را اجرا نمی‌کنند در حالی که چنین نیست و طبق معاهده باید همه بندهای آن کامل اجرا شود.

وی افزود: در این سند مطرح شده که حق کودکان است تا با مسائل جنسی آشنا شوند؛ آیا شایسته است کودک دبستانی که هنوز عقل کاملی ندارد چنین مسائلی را یاد بگیرد؟

امام‌جمعه اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: به همه کاندیدهای محترم عرض می‌کنم اگر هدف صحیح دارند راه صحیحی را نیز برای رسیدن به آن انتخاب کنند؛ مسلمان دروغ نمی‌گوید؛ چگونه یک مسلمان چیزی را که یقین دارد دروغ است این چنین با قاطعیت بیان می‌کند؛ قسم دروغ می‌خورند اگر کسی غیر از ما بیاید وسط پیاده‌رو دیوار می‌کشند؛ کجای دین چنین چیزی گفته است؛ مگر چنین چیزی ممکن است؛ مگر ارزش دارد که این‌گونه دروغ می‌گویید؛ امیدواریم مردم به کسی رأی بدهند که خون به دل رهبری نکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.