مشهد- بیشتراز یک سال است که مسیراتوبوس از میدان شهدا برای اهالی جاده سیمان راه‌اندازی شده است اما با این حال این شادمانی اکنون با توجه به تعداد کم اتوبوس‌های خط ۴۹ به غمی برای اهالی تبدیل شده است زیرا جمعیت زیادی از مردم روستاهایی نظیر سیس‌آباد، حاجی‌آباد، منبع آب، دهرود، همت‌آباد، گرجی سفلی تقاضای رفتن به مرکز شهرمشهد یعنی میدان شهدا را دارند که اتوبوس‌ها جوابگوی رفع نیاز اهالی نیست.

افزایش ناوگان و حذف اتوبوس‌های فرسوده

رضا طلبی: یکی از شهروندان می‌گوید: ازدحام وشلوغی مسافران در داخل این اتوبوس‌ها به اندازه‌ای است که به صورت نشسته وایستاده در داخل اتوبوس جا برای سوزن انداختن نمی‌گذارد.
خانم مجیدی در ادامه به قدس می‌افزاید: علاوه براین، مسیری که برای این خط در نظر گرفته شده است بسیار طولانی و پرپیچ و خم است. یک اتوبوس باجمعیت فراوان کلی ازوقت مردم را می‌گیرد، این مسیرتا میدان بارنوغان مشکلی ندارد، مشکل اصلی آن رفتن به خیابان فرعی قائم و بلال و دور زدن از مسیر کاملاً انحرافی خواجه ربیع است که هیچ کاربردی برای مسافران ندارد، این مسیراضافی یک ربع تا بیست دقیقه زمان می‌برد تا به مسیر اصلی یعنی خیابان عبادی برسد، درصورتی که اگراز مسیرخیابان گاز ترددشود، بسیار دروقت وهزینه صرف جویی خواهد شد.
یکی دیگر از مسافران این مسیر ادامه می‌دهد: یکی از مشکلات دیگر مربوط به خط ۴۹ فرسودگی بیش ازحد اتوبوس های آن است. به طوری که اتوبوس‌ها هیچ گونه وسایل گرمایشی و سرمایشی ندارند، در حالی که به دلیل نبود برنامه ریزی درست سازمان اتوبوسرانی در داخل شهر اتوبوس‌های جدید و برخوردار از همه امکانات در برخی خطوط پشت سرهم خالی رژه می‌روند.
اعظمی با ناراحتی درباره تبعیض‌هایی که بین حاشیه شهر و مناطق دیگر مشهد رخ می‌دهد، می‌افزاید: تعداد اتوبوس‌های کم این مسیر، زمان انتظار زیادی را برای مسافران در پی دارد و برای اینکه از شهرک مهرگان و یا یکی از روستاهایی که این مسیر از آن عبور می‌کند یک فرد به مشهد سفر کند حداقل باید یک ساعت زمان صرف کند وبا توجه به در پیش بودن ماه رمضان تحمل این شرایط بسیار طاقت فرسا می‌باشد و با توجه به جمعیت فراوان جاده سیمان تا شهرک مهرگان نیاز به اتوبوس با شرایط مطلوب بیش از پیش احساس می‌شود.
یکی از رانندگان این مسیر نیز می‌گوید: به علت قدیمی بودن اتوبوس‌ها جایی برای تعبیه کولروجود ندارد، مگراینکه سازمان اتوبوسرانی این اتوبوس‌ها را از رده خارج کند و جایگزین بفرستد که از شهریورسال گذشته قول هایی مبنی بر سرویس دهی جدید داده شده است.

۳۰ درصد ناوگان فاقد کولر

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد نیز می‌گوید: از ۴۰۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده، ۷۰ درصد برای خطوط حاشیه شهردر نظر گرفته شده‌اند و از فروردین امسال نیز تعدادی اتوبوس را جایگزین اتوبوس‌های فرسوده کرده‌ایم که مسیر شهرک مهرگان نیز جزو این مسیرها بوده است.
علی اصغر نیشابوری می‌افزاید: سر فاصله تعریف شده برای مسیر ۱۲ دقیقه است و اگر دراین زمینه شهروندان گلایه دارند به صورت مستند باید اعلام کنند، البته این یک واقعیت است که در این مسیر تعدادی اتوبوس مستهلک ولی دارای استانداردهای لازم نیز وجود دارد از طرفی با بررسی در باره تعداد میانگین مسافران جا به جا شده در این مسیر در طول روز اقدام‌های مورد نیاز انجام خواهد شد.
وی تصریح می‌کند: اعتراض شهروندان در زمینه امکانات سرمایشی به حق است و در حال حاضر ۳۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی مشهد فاقد کولر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.