اصفهان - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در این دوره جامعه مدرسین به شیوه کم‌نظیری با اکثریت قاطع بلکه نزدیک به اجماع رئیسی را تأیید کرد که در دوره‌های اخیر که بنده حضور داشتم، مشابه نداشته است.

جامعه مدرسین رئیسی را نامزد اصلح می داند/ رئیسی اهل تعامل با کشورهای دیگر بر مبنای عزت و اقتدار است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی روز یکشنبه در خصوص ویژگی‌های سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: در بحث التزام به ولایت‌فقیه با توجه به اینکه اصولاً مشروعیت مدیریت‌ها در نظام اسلامی منتهی می‌شود به ولایت‌فقیه، ما نسبت به حجت الاسلام رئیسی التزام و هماهنگی مداومی را از ایشان سراغ داریم.

وی افزود: اقتضای ریاست بر قوه مجریه این هست که نظام در تعامل با خارج باشد و رئیسی اهل تعامل سیاسی اقتصادی با کشورهای دیگر است ولی سیره و منش وی نشان می‌دهد که تعامل با کشورهای خارجی را با محوریت عزت مداری و اقتدار قبول دارد که این‌ یکی از شاخص‌های اصلی انقلاب هم هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نکته دیگر این است که ایشان نسبت به حاکمیت ارزش‌های دینی و فرهنگ دینی حساسیت دارند؛ چه در بحث اقتصاد چه در بحث فرهنگ، چه در بحث سیاست، محوریت هویت دینی باشد.

عبداللهی تأکید کرد: بر همین اساس است که در جامعه مدرسین، یک ماه قبل، بعد از این‌که در کمیسیون تخصصی بحث ریاست جمهوری مطرح شد، اجماع خاصی بر حجت الاسلام رییسی وجود داشت که ایشان فرد اصلح هستند سپس در شورای عالی جامعه مدرسین این نظر مطرح شد و در آنجا هم نزدیک ۱۰ نفر اطلاعات خود را به جامعه ارائه دادند.

وی ادامه داد: در این دوره، جامعه مدرسین به شیوه کم‌نظیری با اکثریت قاطع بلکه نزدیک به اجماع رئیسی را تأیید کردند که در دوره‌های اخیر که بنده حضور داشتم، مشابه نداشته است.

رئیس کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: از شخصیت‌های باسابقه و اساتید فرهیخته و افرادی که با ایشان سابقه همکاری داشته‌اند، سوابقی از امانت و جدیت و اجتهاد و کوشش خستگی‌ناپذیر ایشان را توضیح دادند، بنابراین جامعه مدرسین با امضای رسمی آیت‌الله یزدی اعلام کرد که «در فلان تاریخ، جامعه تشکیل جلسه داده و ایشان را به عنوان نظر اکثر قریب به اتفاق افراد آن جلسه به عنوان نامزد اصلح معرفی می‌کند» که در سایت جامعه مدرسین هم منعکس شد.

عبداللهی عنوان کرد: ضمناً همان‌طور که گفته‌ است از نظر شخصی هیچ‌گونه تمایلی برای این مسؤولیت نداشتند اما به لحاظ اینکه خلاءهای اقتصادی آسیب خاصی برای جامعه به وجود آورده است و دعوت و اصرار و پیگیری بسیاری از شخصیت‌ها در سراسر کشور این درخواست برای ریاست جمهوری را قبول کردند و برنامه‌های خاصی در زمینه مسائل اقتصادی طراحی و آماده کرده‌اند.

 وی افزود: البته حجت الاسلام رئیسی خدمت به نظام جمهوری اسلامی را خدمت به امامت و ولایت می‌داند نه امری جدای از آن و به همین خاطر هم در صحنه حضور پیدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.